اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عیار مس کرمان در 5 هفته نخست سنجیده می‌شود

خبرگزاری فارس: تمام بازیکنان و عوامل تیم مس کرمان باید بدانند ۵ هفته نخست لیگ دوازدهم و نتایج آن در روند شکل‌گیری شخصیت تیمی مس در این فصل اثرگذاری فوق‌العاده دارد.

عیار مس کرمان در 5 هفته نخست سنجیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در حالی که قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور انجام شد و تیم‌های شرکت کننده در دوازدهین دوره مسابقات لیگ برتر حریفان خود را تا پایان دور رفت مسابقات شناختند، در این بین بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران فوتبال در کنار برخی رسانه‌ها دیدگاه‌های خود را در مورد قرعه تیم فوتبال صنعت مس در این دوره از مسابقات ارائه کردند.

در این بین بسیاری اعتقاد دارند مس با قرعه بسیار بدی روبه‌رو شده و قطعا انجام چهار مسابقه در برابر تیم‌های برتر لیگ در دوره گذشته مسابقات شرایط سخت و استرس آفرینی را برای این تیم ایجاد می‌کند.

اما در این بین کارشناسان و اهالی فن اعتقاد دارند بازی در برابر سپاهان در هفته نخست، نفت تهران در هفته دوم، تراکتورسازی در هفته سوم و استقلال در هفته چهارم در واقع مشخص کننده عیار تیم صنعت مس کرمان است.

ابراهیم قاسم‌پور و شاگردانش که از ابتدای راه با حواشی و پستی و بلندی‌های بسیاری در کرمان روبه‌رو شدند، باید به خوبی به این مسئله اشراف داشته باشند که گام‌های محکم و استوار آنها در هفته‌های نخست می‌تواند تأثیرگذاری زیادی در روند نتیجه‌گیری مس در این فصل از مسابقات داشته باشد.

اما بر خلاف نظرات برخی کارشناسان، عده‌ای دیگر از اهالی فوتبال معتقدند با توجه به زمان بر بودن شکل‌گیری ساختار و شکل تیمی تیم‌های سپاهان، استقلال، نفت تهران و تراکتور در چند هفته اولیه مسابقات مس کرمان در بهترین زمان ممکن با تیم‌هایی پیکار می‌کند که از هم‌اکنون از بخت‌های قرار گرفتن در جمع برترین‌های لیگ دوازدهم هستند.

در این بین مسائلی وجود دارد که می‌تواند از هم‌اکنون در شکل‌گیری مس برای حضور موفق در لیگ برتر فصل 92-91 از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

ابراهیم قاسم‌پور سرمربی جنوبی نارنجی‌پوشان به عنوان فرمانده و هدایت‌گر این کشتی باید در گام نخست تمام تمرکز خود را به تیم و تمرینات بازیکنانش معطوف کند و وی که از بزرگان فوتبال کشور بوده و در 17 سالگی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرده، اگر خواهان موفقیت با نارنجی‌پوشان در لیگ برتر است، باید از هم‌اکنون در آرامش کامل تنها به فکر اثبات خود و توانایی‌هایش در کسوت مربیگری باشد.

البته قاسم‌پور باید با اتکا از تجارب و توان خود از هم‌اکنون فضا را برای بازیکنان تمیش به شکلی ترسیم کند تا تمام بازیکنان و عوامل تیم بدانند پنج هفته نخست لیگ دوازدهم و نتایج آن در روند شکل‌گیری شخصیت تیمی مس در این فصل اثرگذاری فوق‌العاده دارد.

در واقع بازیکنان مس باید بدانند آنها هستند که به عنوان ابزار دست سرمربی تیم باید در مأموریت سخت و طاقت فرسایی با حریفانی بجنگند که تنها در رسانه‌ها و اخبار از نارنجی‌پوشان گوی سبق را ربوده‌اند.

بر اساس نظرسنجی‌های به عمل آمده مس کرمان جزو چند تیم برتر این دوره از نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کشور بوده است، جذب بازیکنان شاخص و با انگیزه در خط هافبک و حمله و همچنین افزوده شدن چند بازیکن دیگر در خط دفاع و دروازه قطعا از مس کرمان تیمی مقتدر و با انگیزه می‌سازد.

در این بین کادر فنی و شخص قاسم‌پور باید با ایجاد بستر و ساختاری مناسب "هنر" خود را به رخ اهالی فوتبال کشیده و با ایجاد هماهنگی لازم در بین نفرات جدید و بازیکنان فصل گذشته از هم‌اکنون هماهنگی خوبی در نواختن ضرب آهنگ مس ایجاد کند.

مسئولان رده بالای شرکت ملی صنایع مس ایران و همچنین اعضای هیئت‌مدیره نیز در این بین اقدامات مناسبی را برای حمایت از قاسم‌پور و تیم انجام داده‌اند، روی کاغذ مس کرمان هم در بازار نقل و انتقالات عملکرد خوب و موفقی داشته و هم در زمینه پشتیبانی و حمایت از تیم اقدامات خوبی صورت گرفته است و برپایی اردوی شش روزه در سرچشمه در دور نخست تمرینات آماده‌سازی مس، برگزاری اردوی 12 روزه در ترکیه و اقدامات دیگر در راستای تقویت روحیه و ایجاد انگیزه در بین بازیکنان نیز از گام‌های دیگری بوده که تاکنون برای تشکیل این تیم برداشته شده است.

برگزاری چند دیدار دوستانه پس از پشت سر گذاشتن فصل بدنسازی نیز می‌تواند تا حدود بسیاری تفکرات و دیدگاه‌های قاسم‌پور و تیمش را مشخص کند، به نظر می‌رسد بر خلاف تصورات مس و ابراهیم قاسم‌پور با دوری از حواشی و پشت سر گذاشتن فصل آماده‌سازی مناسب می‌توانند عیار واقعی تیم مدل 92-91 خود را بسنجند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول