اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت فوتبال

نقشه راه لازمه موفقیت باشگاه مس است

خبرگزاری فارس: یک پیشکسوت فوتبال گفت: باشگاه صنعت مس در این فصل از مسابقات خود نقشه راه و چشم‌انداز را برای خود تعریف و ترسیم نکرده بود و حاصل این بی‌برنامگی در نهایت موجب شد تا سال فوتبالی بدی را تجربه کنیم.

نقشه راه لازمه موفقیت باشگاه مس است

محمود محمودی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به نتایج تیم فوتبال مس کرمان در یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: لازمه موفقیت یک باشگاه برای موفقیت تعریف یک چشم‌انداز و نقشه راه است.

وی افزود: باشگاه صنعت مس و سایر باشگاه‌های فوتبال استان در این فصل از مسابقات، این نقشه راه و چشم‌انداز را برای خود تعریف و ترسیم نکرده بودند.

محمودی‌نیا بیان داشت: ما نیز از صبر و حوصله کافی برای نتیجه‌گیری تیم‌های خود برخوردار نبودیم و نتیجه این بی‌برنامگی در نهایت موجب شد تا سال فوتبالی بدی را تجربه کنیم.

وی با انتقاد از تغییرات مکرر مدیریت در باشگاه صنعت مس طی چند سال اخیر تصریح کرد: وقتی طی چند سال بیش از هفت مدیرعامل در یک باشگاه حضور پیدا می‌کنند، طبیعی است که خروجی آن موفقیتی نباشد.

محمودی‌نیا گفت: ما باید به مدیران عامل مدنظر فرصت‌های سه تا پنج ساله دهیم تا آنها بتوانند برنامه‌ها و اهداف مد نظر خود را برای موفقیت یک باشگاه نهادینه و اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: حاصل این بی‌برنامگی‌ها چیزی جز شکست و ناکامی تیم اصلی و تیم‌های رده‌های سنی نیست.

محمودی‌نیا با اشاره به ظرفیت بسیار بالا و استعدادهای ناب فوتبالی در استان کرمان، بیان داشت: باشگاه صنعت مس از باشگاه فولاد مبارکه سپاهان کمتر نیست.

وی با بیان اینکه کرمان از نیروی انسانی، منابع مالی و امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برخوردار است، عنوان کرد: آن چه موفقیت اصفهانی را در پی داشته، ثبات مدیریت و دنبال کردن برنامه‌های مدیریت باشگاه توسط مدیران بعدی بوده است.

محمودی‌نیا به گفت‌و‌گوی خود با تمام مدیران عامل سابق و فعلی مس اشاره کرد و گفت: در توانایی هیچ یک از آنها شکی ندارم، اما آن چه در برنامه‌های تمام آنها مشهود بوده دنبال نکردن یک برنامه مشخص و تعریف شده است، البته بسیاری از آنها نیز زمان کافی در اختیار نداشته‌اند.

وی افزود: از مسئولان ارشد شرکت ملی صنایع مس و استان کرمان می‌خواهم تا با اتخاذ تدابیر لازم برای موفقیت هرچه بیشتر نام و اعتبار استان از این پس با برنامه‌ریزی مؤثر به انتخاب‌های انجام گرفته برای حضور در باشگاه مس فرصت دهند تا با پرهیز از ورود هرگونه مسائل غیر ورزشی مانعی در برابر موفقیت‌های فوتبال در استان ایجاد نکنیم.

این پیشکسوت فوتبال در ادامه ظرفیت نرم‌افزاری فوتبال استان کرمان را برتر و بیشتر از اصفهان دانست و خاطر نشان کرد: باید در زمینه انتخاب سرمربی و مدیریت دقت کافی داشت و پس از انتخاب نیز با صبر و حوصله زمان کافی در اختیار وی و تیم و گروه قرار داده شود تا نتیجه آن در پایان منجر به موفقیت باشگاه و نام استان کرمان شود.

محمودی‌نیا با اشاره به اینکه از ماندن تیم مس در لیگ برتر خوشحالم عنوان کرد: نتایج این تیم در مقاطعی از فصل نگرانی‌های زیادی را برای فوتبال‌دوستان به دنبال داشت اما در نهایت همه چیز به خیر و خوشی تمام شد.

وی افزود: درایت کادر فنی و مدیریت باشگاه در هفته‌های پایانی لیگ موجب شد تا تیم با فرار از پله‌های انتهای جدول در نهایت به مکان نهم لیگ صعود کند.

محمودی‌نیا وفاق و همدلی که در استان و باشگاه طی روزهای پایانی لیگ ایجاد شد را به فال نیک گرفت و عنوان کرد: تشکیل ستاد بحران و اعلام زنگ خطر برای بازیکنان و مسئولان باشگاه در نهایت موجب شد تا تیم روند رو به رشد خود را در پنج بازی پایانی آغاز کند.

وی تصریح کرد: در هر حال ما اگر خواهان موفقیت تیم در لیگ آتی هستیم باید با برنامه‌ریزی موثر از هم اکنون با حفظ اسکلت تیم و جذب چند بازیکن با کیفیت اسب خود را برای حضور قدرتمندانه در لیگ زین کنیم، البته در این بین الگوبرداری از برخی مسائل و اتفاقات فصل گذشته کمک شایانی به مجموعه مدیرتی باشگاه می‌کند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول