اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس:

فارس در تقسیمات کشوری از سایر استان‌ها عقب‌تر است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: فارس در بحث تقسیمات کشوری از سایر استان‌های کشورمان عقب‌تر است.

فارس در تقسیمات کشوری از سایر استان‌ها عقب‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، داریوش اسماعیلی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان فارس در بحث تقسیمات کشوری در مورد ارتقای شهرها به بخش و بخش‌ها به شهرستان از سایر استان‌ها عقب‌تر است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: روستاها و بخش‌هایی در استان فارس وجود دارند که استعداد قابل قبولی برای پیشرفت دارند که در این راستا وزارت کشور باید توجه وجه‌ای ویژه به این استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های تازه تاسیس شده در فارس نیز فقط تابلوی شهرستان دارند و از حیث پست‌های سازمانی هنوز اتفاق خاصی در این شهرستان‌ها صورت نگرفته است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه با بیان اینکه 2 هزار و 500 میلیارد تومان خسارت خشکسالی فارس برآورد شده است، بیان کرد: خشکسالی از مهم‌ترین مشکلات استان فارس است که طی چند سال گذشته با آن مواجه شده‌ایم.

وی افزود: زمان و نوع بارندگی سال گذشته این استان به هیچ عنوان مناسب نبود اما با این شرایط فارس در ردیف سه استان نخست کشور در بحث خشکسالی قرار ندارد.

اسماعیلی در مورد وضعیت مصوبات و پروژه‌های عمرانی استان فارس نیز تصریح کرد: برخی از شهرهای فارس در سه سفر هیئت دولت حتی یک مصوبه نیز نداشته‌اند که در این میان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در سفر دور چهارم برای این شهرها نیز مباحث عمرانی و فرهنگی مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نسبت تسهیلات به سپرده‌های مردم این استان بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: در این میان نیز باید به فکر راه چاره‌ای مناسب بود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه با اشاره به ضرورت تفکیک معاونت سیاسی امنیتی استاندار فارس خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت و پتانسیل‌های فارس بهتر است که معاونت سیاسی و امنیتی این استان مانند سیستان‌وبلوچستان تفکیک شود تا شاهد پیشرفت در بخش‌های مختلف باشیم.

وی در پایان خواستار تعامل بیشتر بین نمایندگان به عنوان وکلای مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی شد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول