اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس معرفی شد

خبرگزاری فارس: در آیین ویژه‌ای مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس معرفی و از مدیرکل پیشین این حوزه قدردانی شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در آیین معرفی مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس رسالت انقلاب اسلامی را برگرفته از آموزه‌های اسلام، ارتقا و تعالی همزمان مادی و معنوی انسان‌ها دانست و اظهار کرد: هدف اسلام این است که در کنار توجه به مسائل اقتصادی و سطح رفاه و معیشت مردم، به مسائل اعتقادی و فرهنگی آنان از جمله مفاهیمی مانند عدالت نیز توجه شود.

کمال فیروزآبادی با بیان این‌که برخی مکاتب در دنیا به شدت ارتقای مادی بشر را دنبال می‌کنند اما توجهی به معنویات ندارند، افزود: مفهوم ارزشمندی مانند عدالت که در فرهنگ اسلامی وجود دارد و مورد تاکید قرار گرفته است، در برخی مکاتب دنیا وجود ندارد و به همین دلیل بسیاری از جوامع دچار انحراف از موازین صحیح زندگی انسانی می‌شوند که نمونه آن را در دنیای کنونی شاهد هستیم.

وی با اشاره به این‌که غربی‌ها معتقد به عدم دخالت در اقتصاد و فرهنگ بودند، گفت: امروز جوامع غربی متوجه شده‌اند که راه را به خطا رفته‌اند و پی برده‌اند که باید به فرهنگ و معنویت توجه ویژه داشت؛ چراکه حتی برای تامین زندگی مادی نیز باید اخلاق و معنویت، بر جامعه حاکم باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با تاکید بر اینکه در قرن 21 جایگاه اخلاق و معنویت بالاتر از گذشته می‌شود، گفت: به تدریج بسیاری از نمادها و فعالیت‌های جمهوری اسلامی مانند حجاب، برای جوامع غربی دارای جذابیت می‌شود و آن‌ها امروزه ترغیب شده‌اند با مدل زندگی اسلامی و اخلاق و معنویت حاکم بر آن آشنا شوند.

فیروزآبادی با تاکید بر این‌که برای مسئولان، شناخت جایگاه مدیر در نظام مدیریت کشور و وظایف وی در قانون، نیمی از راه عمل به وظیفه است، ادامه داد: تمام مدیران وظیفه دارند برنامه‌های جامع و بالادستی کشور را بشناسند و با اهداف برنامه پنج ساله و سند چشم‌انداز و قانون بودجه آشنا باشند.

وی یکی از ابزارهای سیاست‌گذاری در حوزه مسائل فرهنگی را بودجه‌های دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها باید مطابق با سیاست‌های دولت، اهداف برنامه‌های بالادستی و اولویت‌های فوری جامعه باشد و در این راستا اداره کل امور اجتماعی استانداری باید با شناسایی اولویت‌های کشور و استان در این حوزه، تمرکز فعالیت‌ها را بر روی اهداف ضروری و اصلی قرار دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با یادآوری اهمیت همکاری و همراهی رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، افزود: با توجه به علاقمندی و تعهدی که در اصحاب رسانه وجود دارد باید از ظرفیت‌های صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان فارس، برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی، حداکثر استفاده را ببریم.

فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خدمات دولت نهم و دهم در مناطق روستایی، موجب افزایش رضایت از مسئولان شده است، افزود: اعطای وام‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی، تحولی در این زمینه به وجود آورده است و پرداخت یارانه نقدی به مردم بی‌بضاعت، موجب شده است آنان بتوانند هزینه‌ها و درآمدهای خود را مدیریت کرده و اقتصاد کشور نیز از این رهگذر، رشد کند.

وی با قدردانی از سرپرست سابق اداره کل امور اجتماعی استانداری فارس به دلیل پیگیری برنامه‌ها و جدیت در انجام وظایف، مدیرکل جدید این دفتر را فردی کارشناس و آشنا با حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی این استان برای اجرای برنامه‌های مورد نظر دولت و تحقق اهداف نظام اسلامی در این حوزه، بهره‌گیری شود.

در پایان این آیین از خدمات غلامرضا غلامی سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری فارس، تقدیر و امیر رئوف به عنوان مدیرکل جدید این دفتر معرفی شد.

مدیر رادیوی صدا و سیمای فارس، مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری فارس، عضو هیئت منصفه مطبوعات، دبیر کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان فارس، مسئول پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به استان فارس در حوزه فرهنگی و اجتماعی، معاون اداری مالی صدا و سیمای مرکز فارس و معتمد و عضو اصلی هیئت اجرایی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان شیراز از جمله سوابق مدیرکل جدید امور اجتماعی استانداری فارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول