اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از خط دوم راه‌آهن بافق - بندرعباس

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه حمل و نقل ریلی نقطه عطف توسعه در هرمزگان است، از افتتاح قریب‌الوقوع خط دوم راه‌آهن بافق - بندرعباس به میمنت جشن‌های شعبان المعظم امسال خبر داد.

بهره‌برداری از خط دوم راه‌آهن بافق - بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی صبح امروز در حاشیه بازدید از این طرح ملی گفت:خوش‌بختانه روند اجرایی این طرح بزرگ ملی از سرعت قابل توجهی برخوردار است و شاهد فعالیت شبانه‌روزی در به ثمر رساندن این طرح بزرگ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به میمنت جشن‌های نیمه شعبان با حضور مقامات کشوری به همراه سایر طرح‌های بخش حمل و نقل و شهرسازی افتتاح می‌شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در ادامه با بیان اینکه حمل و نقل در استان هرمزگان وجهه ملی و فراملی دارد، گفت: قرار گرفتن استان هرمزگان در کریدور شمال و جنوب و برخورداری از بزرگ‌ترین پایانه صادرات و واردات کشور در مجتمع بندری شهید رجایی، نقش صنعت حمل و نقل را به خوبی نمایان ساخته است که در این میان در کنار شقوق مختلف آن، توسعه صنعت حمل و نقل ریلی بسیار مهم و استراتژیک است.

عزیزی افزایش ظرفیت این ناوگان و رسیدن به مرز 40 هزار تن ظرفیت جابه‌جایی بار در این بخش مهم را نشان از عزم و اراده دولت در توسعه زیرساخت‌های استراتژیک کشور دانست که مورد حمایت جدی بوده است.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان نیز گفت: طرح دو خطه کردن مسیر بافق بندرعباس از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به هرمزگان است که با اجرای آن علاوه بر دو برابر شدن ظرفیت جابه‌جایی مسافر، حمل و نقل کالا از راه‌آهن استان از 16 به 35 میلیون تن درسال افزایش می‌یابد.

رضا شاکری با بیان اینکه طول خط ریلی بندرعباس – بافق در مجموع 614 کیلومتر است، افزود: از این میزان 413 کیلومتر آن تا سال 88 افتتاح و 180 کیلومتر باقی مانده نیز عملیات اجرایی آن از اوایل شهریور سال گذشته آغاز و هم‌اکنون در آستانه بهره‌برداری است.

وی هزینه این طرح را 47 میلیون "یورو" اعلام کرد که با استفاده از فاینانس تامین شده است.

شاکری هم‌چنین با اشاره به اینکه طول مسیر ریلی هرمزگان 620 کیلومتر است که در رهگذر ترانزیتی قرار دارد، تصریح کرد: راه‌آهن هرمزگان در زمینه جابه‌جایی مسافر از فعال‌ترین راه‌آهن‌های کشور است که سالانه بیش از یک میلیون و 160 هزار مسافر در آن جابه‌جا می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو ماه گذشته بارگیری کالا با پنج درصد افزایش به بیش از یک میلیون و 267 هزار تن و تخلیه و بارگیری کانتینر با شش درصد افزایش به حدود 20 هزار TEU کانتینر رسید.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در پایان از حسن توجه نماینده عالی دولت در استان هرمزگان به طرح‌های توسعه‌ای در بخش مهم ریلی تقدیر و اظهار امیدواری کرد: با توجه به نگرش عالی دولت شاهد تحقق اهداف ترسیم شده در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و برخورداری از مزایای فراوان آن باشیم.

یادآور می‌شود استاندار هرمزگان به همراه معاون امورعمرانی، مدیرکل راه‌آهن و جمعی از کارشناسان ذی‌ربط در این بازدید ضمن ملاحظه روند اجرایی این طرح ملی، از ایستگاه‌های مختلف راه‌آهن حد فاصل بندرعباس تا ایستگاه تزرج، بازدید و در جریان فعالیت‌های فنی مهندسی اداره‌کل راه‌آهن هرمزگان قرار گرفت.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول