اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آتی

دانش‌آموز پایه نخست راهنمایی در اصفهان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی آتی هیچ دانش‌آموزی در پایه نخست راهنمایی مستقر نمی‌شود و تنها پایه‌های دوم و سوم در مدارس راهنمایی مستقر می‌شوند.

دانش‌آموز پایه نخست راهنمایی در اصفهان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در سال تحصیلی آتی نظام جدید آموزش ابتدایی و نظام آموزش متوسطه در مدارس اجرا می‌شود، اظهار کرد: مقرر شده که برای اجرای دقیق‌تر نظام 6،3،3 برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آتی دو ماه زود‌تر از سال گذشته انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های گذشته ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس از نیمه دوم تیرماه تا پایان شهریورماه صورت گرفته است اما در سال جاری ثبت‌نام دانش‌آموزان باید تا پایان تیرماه جاری انجام شود.

معاون آموزش متوسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی تا پایان خردادماه جاری صورت گرفته است، تصریح کرد: در دوره ابتدایی تنها دانش‌آموزان کلاس اولی باید نسبت به ثبت‌نام در مدارس اقدام کنند و سایر پایه‌های تحصیلی به صورت خودکار در مدارس ثبت‌نام می‌شوند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در سال تحصیلی آتی ورودی به پایه نخست راهنمایی ندارد و تنها پایه‌های دوم و سوم در مدارس راهنمایی مستقر می‌شوند.

مهدوی با اشاره به اینکه تمام دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس ثبت‌نام می‌شوند، تاکید کرد: دانش‌آموزانی که قبول نشده‌اند به صورت مشروط ثبت‌نام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان باید تا نیمه دوم تیرماه جاری برای ثبت‌نام خود در مدارس اقدام کنند، افزود: برای دریافت شهریه در مدارس شاهد، غیرانتفاعی، نمونه دولتی، هیئت امنایی و مدارس استعداد‌های درخشان دستور‌العمل‌های خاصی وجود دارد.

معاون آموزش متوسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تنها مدارس غیر‌انتفاعی مجاز به دریافت شهریه از دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام هستند، گفت: اما آموزش و پرورش اعلام کرده است که این مدارس در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان وجهی را دریافت نکنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول