اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد:

50 هزار دانش‌آموز در اردوهای سراسری شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در قالب برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان قرار است تا آخر شهریورماه 50 هزار نفر در اردوهای سراسری و منطقه‌ای کمیته مداد شرکت کنند.

50 هزار دانش‌آموز در اردوهای سراسری شرکت می‌کنند

اکبر میر شکار در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کمیته امداد 500 هزار دانشجو و دانش‌آموز را به صورت مستمر زیر چتر حمایتی برده و 100 هزار دانش‌آموز و دانشجو را نیز به صورت غیر مستمر پشتیبانی و حمایت می‌کند.

وی با اعلام اینکه 101 هزار نفر دانشجو از خدمات مختلف فرهنگی و تربیتی مجموعه‌های کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم با حمایت‌هایی که انجام می‌دهیم دانشجویان و دانش‌آموزان را در حوزه‌های مختلف توانمند کنیم.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: بیش از 100 کانون فرهنگی و 18 اردوگاه فرهنگی کمیته امداد در کنار 100 اردوگاه منطقه‌ای به همت کمیته امداد و در راستای تربیت آنها ارائه خدمات می‌کنند که در قالب غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان که از اول تیرماه آغاز شده کمیته امداد پیشگام سایر دستگاه‌ها است و متولی برنامه‌‌های اوقات فراغت در ایام تابستان است.

میر شکار به خبرنگار فارس گفت: از اول اجرای این طرح تاکنون 3 هزار و 20 نفر از برنامه‌های متنوع اوقات فراغت بهره‌مند شده و توانستند از اردوهای منطقه‌ای و کشوری بهره‌مند شوند.

این مسئول بیان داشت: در استان اردبیل نیز کانون فرهنگی بیله‌سوار و مشگین‌شهر آماده بهره‌برداری است که امیدواریم تا دو هفته آینده به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: بیش از 100 کانون فرهنگی کمیته امداد در تابستان امسال میزبان 30 هزار نفر دانش آموز و دانشجوی زیر پوشش این نهاد خواهد بود.

میر شکار ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت 600 کانون موقت در مساجد سطح کشور با هدف توانمند‌سازی فکری جوانان و خانواده‌ها میزبان 120 هزار نفر دانش‌آموز و دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف خواهیم بود.

وی تنوع برنامه‌های کمیته امداد را برای ایام فراغت تابستانی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد و ابراز داشت: ما معتقدیم ابزار هنر برای انتقال مفاهیم دینی و اجتماعی یک ظرفیت بی‌نظیر است که باید دانش‌آموزان را راغب به این فعالیت‌ها کنیم.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)  همچنین از ایجاد 100 کمیته دایم اوقات فراغت در کشور خبر داد و افزود: بیش از 600 هزار جلد متون آموزشی تهیه کرده‌ایم که با محوریت آموزشی،  فرهنگی و مذهبی در بین خانواده‌ها توزیع کنیم.

تا آخر امسال جشن محو بیسوادی در مددجویان 10 تا 49 سال کمیته امداد برگزار می‌شود

میر شکار در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت : ما در حوزه سوادآموزی نیز در گروه سنی 10 تا 49 سال افراد تحت پوشش برنامه‌ریزی‌های خود را به گونه‌ای آغاز کردیم تا بتوانیم تا آخر امسال جشن محو بیسوادی را در بین مددجویان 10 تا 49 سال کمیته امداد برگزار کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در سال گذشته 218 هزار بیسواد شناسایی شده با همت و تلاش نهضت سواد‌آموزی به مرحله با سوادی رسیده و یا تا آخر امسال تمامی این افراد از نعمت سواد بهره‌مند می‌شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: در یک کار جهادی که از شهریورماه سال گذشته آغاز شده است تاکنون 70 هزار نفر به همت آموزشیاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی مددجویان کمیته امداد تحت پوشش قرار گرفته‌اند و از نعمت سواد بهره‌مند شده‌اند.

میر شکار در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ سواد‌آموزی مددجویان کمیته امداد در بین 32 استان کشور رتبه دوم را دارد که امیدواریم این جایگاه به رتبه اول ارتقا یابد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول