اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دادگستری استان خراسان‌رضوی:

نقش دادستان در پیش‌گیری از جرم کلیدی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری استان خراسان‌رضوی گفت: نقش دادستان در پیش‌گیری از جرم کلیدی است.

نقش دادستان در پیش‌گیری از جرم کلیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدحسن شریعتی صبح امروز در ششمین همایش فصلی دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها اظهار داشت: در انتخابات و جریان فتنه دیدیم که در استانی مانند خراسان‌رضوی دادستانی و دادگستری به صورت جدی وارد قضیه شدند و شهر مشهد کم‌ترین مشکل را شاهد بود.

وی ادامه داد: در دوران انتخابات در شورای مرکزی پیش‌گیری از جریان تخلفات انتخاباتی، استان خراسان‌رضوی به عنوان یکی از استان‌های مشکل‌دار برای انتخابات مشخص شده بود اما با اقدامات جدی دادستانی و دادگستری، انتخاباتی سالم و بی‌حاشیه در استان برگزار شد و کم‌ترین چالش را در مشهد داشتیم که این موضوع را نیز دفتر ارزیابی شورای نگهبان تأیید کرده است.

مدیرکل دادگستری استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه نقش دادستان‌ها در مبارزه و پیش‌گیری از جرم‌محوری است، تصریح کرد: دادستان علاوه بر وظیفه قانونی و شرعی خود در تعقیب مجرمین باید اهتمام جدی به نقش محوری خود به عنوان مدعی‌العموم داشته باشد.

وی افزود: وادار کردن سایر دستگاه‌ها به انجام مطلوب وظایف خود می‌تواند توسط دادستان‌ها صورت گیرد و این کار آنها امر به معروف است و مطمئن باشید که اگر دادستانی محوریت پیش‌گیری از جرم را داشته باشد دیگران نیز با تمام توان به میدان خواهند آمد.

وی در خصوص مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: شورای پیش‌گیری از وقوع جرم علاوه بر بخش تعقیبات انتظامی و قضایی توان انجام دادن فعالیت‌های گسترده‌تری را نیز دارد.

وی از بالا بودن آمار اعدام مجرمین مواد مخدر در استان خراسان‌رضوی خبر داد و تأکید کرد: متأسفانه از اعلام آمار اعدامیان مواد مخدر در استان شرم دارم و اگر در حوزه پیش‌گیری جدی‌تر عمل می‌کردیم کار به اینجا نمی‌رسید که جوانی 22 ساله را برای حمل 22 کیلوگرم هروئین اعدام کنیم.

مدیرکل دادگستری استان خراسان‌رضوی دادستان‌ها را در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در محوریت دانست و تأکید کرد: دادستان‌ها می‌توانند دیگران را به بحث پیش‌گیری و مبارزه جدی با مواد مخدر وادار کنند و ما باید بیش از پیش محیط ایران اسلامی را در حوزه قضایی برای قاچاقچیان، توزیع‌ کنندگان، حمل کنندگان و فروشندگان مواد مخدر ناامن کنیم.

وی افزود: دادستان‌ها باید به دنبال ایجاد رویه‌ای واحد در پیش‌گیری از جرایم مواد مخدر باشند زیرا که فعلاً در بخش‌های مختلف قضایی رویه واحدی وجود ندارد و به عنوان مثال در استانی با عفو مجرمی که جرمش مربوط به 100 گرم مواد است مخالفت می‌شود اما در استانی مانند استان ما با عفو مجرمی که پنج کیلوگرم هروئین داشته است موافقت می‌شود که این مسئله ناشی از آمار بالای اعدام‌های استان خراسان‌رضوی است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول