اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری تنکابن:

5 حکم اعدام مجرمان در تنکابن اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری تنکابن از اجرای 5 حکم اعدام مجرمان مواد مخدر در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

5 حکم اعدام مجرمان در تنکابن اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، قربان رستمی ظهر امروز در مراسم  گرامیداشت سی و یکمین سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر و روز قوه قضائیه اظهار داشت: در فصل 11 قانون اساسی طی 19 اصل وظایف دادگستری تبیین شده که از جمله پنج بند اصلی آنها رسیدگی به شکایات و صدور احکام در مورد تظلمات، احقاق حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قانون و حدود الهی، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان است و در این راستا این قوه قوانینی نیز برای رسیدگی به جرایم عادی بر عهده دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در گذشته موضوع مورد اهمیت برای قوه قضائیه در دو باب مسائل کیفری و بحث مجرم یعنی وقوع جرم و وجود مجرم مطرح بود اظهار داشت: اخیرا در قوه قضائیه بین این دو مورد بحث فرصت‌های جرم موضوعیت پیدا کرده و به‌عنوان موضوع سوم مورد اهمیت قرار دارد.

رستمی با عنوان این مطلب که ما در دادگستری‌ها معاونتی به عنوان پیشگیری از وقوع جرم داریم که از سال قبل در شهرستان نیز این واحد تشکیل شده است، از اقدامات بسیار خوب و موثر این معاونت سخن گفت و تاکید کرد: ما به‌عنوان مدیران اداری و نهادی در این باب بهترین رویه‌مان باید تذکر و یادآوری وظایف قانونی حوزة مدیریت و مسئولیت‌مان باشد.

وی با طرح این سوال که وظیفة قانونی ما مدیران چیست، افزود: اگر در حوزه مدیریت خودمان همین سوال را مدام مطرح کنیم و آن‌ را در طرح و برنامه‌هایمان لحاظ کنیم هرگز فراموش نخواهیم کرد که وظایف مهم مدیریتی ما چه هستند و به میزان بسیار زیادی از وقوع تخلفات کاسته می‌شود.

رئیس دادگستری تنکابن عدم توجه به مسائل و تعالیم دینی را از جمله موارد مهمی که موجبات اقدام به جرایم را فراهم می‌آورد با انتقاد از اینکه اخلاقیات در خانواده‌ها کمرنگ شده است، تاکید کرد: رعایت اصول و قواعد دینی و اخلاق مسئله مهمی است که اثرات بسیار زیادی در کاهش چشمگیر جرایم اجتماعی دارد.

رستمی در ادامه گفت: پرونده‌هایی که برای دادرسی مورد بررسی قرار می‌گیرند طی مراحل دقیق کار کارشناسی به مرحله نهایی می‌رسند و در این راستا از همت و تلاش دادستان، قضات و کارکنان دادگستری تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اعلام این مطلب که در راه پیشبرد اهداف قوه قضائیه و دادگستری‌ها در کشور و متعاقب آن در حوزه دادگستری‌ها برنامه‌های خوبی در قالب کارگاه‌های مرور قوانین و آموزش برگزار می شود تصریح کرد: علاوه بر این همایش‌ها و کارگاه‌ها واحد ارشاد معاضدت قضایی دادگستری اقدامات خوبی را صورت داده که چشم‌گیرند.

رستمی در ادامه با اشاره به عملکرد یکساله دادگستری شهرستان گفت: در هفت شعبه دادسرای کیفری و دادگستری تنکابن از مجموع 6  هزار و 778 فقره پرونده وارده 6 هزار و 339 فقره آن مختومه و در بخش اجرای احکام نیز از مجموع 4 هزار و 500 فقره پرونده دارد حدود 4 هزار فقره رسیدگی و مختومه شده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دادسرای عمومی نیز از مجموع 6 هزار و 912 فقره پرونده وارد 4 هزار و 978 فقره آن مورد رسیدگی و مختومه شدند و در واحد ارشاد و معاضدت نیز به صورت حضوری به 3 هزار و 714 فقره پرونده وارده رسیدگی و مشاوره داده شد و تلفنی نیز 195 مشاوره از طریق سامانه 129 مشاوره صورت پذیرفته است.

رئیس دادگستری تنکابن افزود: در شورای حل اختلاف نیز در سال گذشته در 10 شعبه‌ از مجموع 6 هزار و 20 فقره پرونده وارده 6 هزار و 106 فقره آن مختومه شدند.

وی اذعان داشت: در پرونده‌های مواد مخدر نیز پس از رسیدگی برای 15 فقره حکم اعدام صادر شد که از این تعداد پنج فقره حکم اعدام به اجرا درآمده‌اند .

رستمی ادامه داد: همچنین در دادسرای انقلاب اسلامی نیز از مجموع یک‌هزار و 581 فقره پرونده وارده یک‌هزار و 564 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفتند و مختومه شدند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول