اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان آمل:

هسته پیشگیری از جرم تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل گفت: هسته 10 نفره پیشگیری از جرم که متشکل از افراد معتمد و دلسوز نظام است در مناطق و محلات تشکیل می‌شود.

هسته پیشگیری از جرم تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رحیم فولادی بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در فاجعه هفتم تیر، در مسجد حضرت علامه حسن‌زاده آملی این شهرستان بیان داشت: شهید بهشتی معمار کبیر نظام قضایی بود که با شهادت ایشان ضربه بزرگی به کشور در آن زمان وارد شد.

وی با اعلام اینکه شهید بهشتی و یارانش نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و انقلاب را بیمه کردند، افزود: مسئولیت حفظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در دستگاه قضایی تعیین می‌شود و این دستگاه در امنیت ظاهری و زیربنایی جامعه نقش اساسی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل با اشاره به اینکه بدون دستگاه قضا هرج و مرج و نابسامانی بزرگی ایجاد می‌شود، گفت: نباید در حوزه امنیت خلا احساس شود البته باید امنیت در جامعه اسلامی بالا باشد تا مردم بتوانند با آرامش زندگی کنند، زیرا این حق طبیعی مردم است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی افراد سئوال دارند که چرا دستگاه قضا عملکرد وسیعش را رسانه‌ای نمی‌کند، تصریح کرد: ما معتقدیم کار درست بیانگر عملکرد صحیح ما است و باید با عملکرد صحیح حس امنیت را به ثمر آوریم.

فولادی کاهش جرایم و اختلافات به همراه استفاده از مشارکت هوشیارانه مردم در تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت را از رویکردهای دستگاه قضا برشمرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل با تاکید اینکه در بحث استفاده از مشارکت‌های مردمی می‌توان از شورای حل اختلاف برای رفع اختلافات مردمی نام برد، ابراز داشت: اصلاح مجرم و پیشگیری از جرم دو رسالت بزرگ دستگاه قضا است.

وی دامنه و حوزه جرم را در حال افزایش دانست و خاطرنشان کرد: باید در کاهش جرم مشارکت مردمی در اولویت باشد البته ما می‌خواهیم در هر محله، منطقه تجاری، دولتی و مسکونی با مشارکت مردم گروه‌هایی به نام هسته پیشگیری از جرم شامل 10 نفر از افراد معتمد و دلسوز نظام را تشکیل دهیم که دست به امر به معروف و نهی از منکر بزنند و هر جا که مفسده‌ای جامعه را تهدید می‌کند وارد عمل شوند.

این مسئول امنیت را یکی از ضروری‌ترین نیاز جامعه برشمرد و عنوان کرد: با نظارت بومی، منطقه‌ای و مردمی بهتر می‌توان در کاهش جرم و فساد در جامعه موثر بود و مشارکت هوشمندانه را در اجرا و نظارت شامل شد.

فولادی  متذکر شد: رویکرد دیگر ما برخورد قاطع با اخلال‌‌گران حوزه امنیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی است و با کسانی که بخواهند با ایجاد باند و شبکه‌ای مسموم فضای شهر و کشور را آلوده کنند برخورد جدی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل با اشاره به اینکه جرم حاصل عدم کنترل در مقابل فشارها است، اذعان داشت: حفظ حقوق شهروندی از تکالیف ما است تا با کمک مردم جامعه‌ای ایده‌آل را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول