اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادیار دادسرای عمومی و انقلاب کوهبنان:

آگاه‌سازی نقش مهمی در کاهش جرم دارد

خبرگزاری فارس: دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کوهبنان گفت: آگاه‌سازی، خودسازی و تهذیب نفس نقش مهمی در کاهش جرم دارند.

آگاه‌سازی نقش مهمی در کاهش جرم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محسن اصغری بعد از ظهر امروز در جمع بسیجیان پایگاه شهید رجایی اظهار داشت: قوه قضائیه مجموعه‌ای مستقل است که پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و عهده‌دار رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، شکایات، حل و فصل دعاوی، رفع خصومت‌ها و همچنین احیای حقوق عامه و گسترش عدل، نظارت بر حسن اجرای قوانین کشف جرم، تعقیب، مجازات مجرمان و اجرای حدود و مقررات مدون جزائی اسلام است. 

وی تصریح کرد: مبانی قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران که نتیجه زحمات شهید بهشتی است، بر‌اساس مبانی اسلام شکل گرفته و حقوق مردم نیز منطبق بر موازین اسلامی وضع می‌شود و این مهم موجبات گسترش روزافزون عدالت در جامعه را فراهم کرده است. 

اصغری امنیت را یکی از مهم‌ترین اصول پیشرفت دانست و افزود: با تلاش‌های دادگستری و نیروی انتظامی امنیت کوهبنان در سطح بسیار بالایی قرار گرفته که این مهم موجب پیشرفت روز‌افزون این شهرستان است. 

وی خاطرنشان کرد: بیشتر پرونده‌های دادسرای کوهبنان مربوط به مواد مخدر است که به دلیل عدم آگاهی بسیاری از افراد گرفتار این دام شده‌اند، از طرفی کمبود امکانات تفریحی موجب شده که تعدادی افراد سودجو در زمینه گرفتار کردن جوانان تلاش کنند، پس والدین باید برنامه‌ریزی بیشتری برای انجام تفریحات سالم و مسافرت داشته باشند. 

دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب کوهبنان تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم از جمله مهم‌ترین شعارهای قوه قضائیه است، لذا خانواده‌ها بعد از اجتماع نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارند و در این راستا آگاه‌سازی، خودسازی و تهذیب نفس نقش مهمی در کاهش جرم دارند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بعد مذهبی قوی مردم کوهبنان و حاکم بودن فرهنگ غنی اسلامی بر این شهر از نظر ارتکاب جرم این شهرستان در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول