اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان فیروزکوه خبر داد

برگزاری نخستین جلسه هم‏اندیشی پیشگیری از جرم در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه از برگزاری نخستین جلسه هم‏اندیشی پیشگیری از وقوع جرم در فیروزکوه به مناسبت هفته قوه قضائیه خبر داد.

برگزاری نخستین جلسه هم‏اندیشی پیشگیری از جرم در فیروزکوه

علی‏اکبر عالیشاه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران ضمن ارج نهادن به دستگاه قضایی و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: امروز وظیفه دستگاه قضا بسیار سنگین و خطیر است.

عالیشاه با اشاره به وظیفه خطیر دستگاه قضا تصریح کرد: از یک سو ما انسان‏های متعارف بر این بنا هستیم که به اذن ولی فقیه، اجرای عدالت و قضاوت کنیم و از طرفی ادله اثبات دعوا فراخور زمان و مکان بسیار ضعیف و شکننده شده و در همین راستا حواشی پرونده‏ها در ابعاد مختلف گسترش پیدا کرده است و به نوعی در مقابل اجرای عدالت مقاومت می‏شود.

وی بیان کرد: مردم شریف همواره از دادگستری و دادسرای نظام اسلامی توقع تصمیم‏گیری‏های خالی از اشکال و ایراد دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: همواره در راستای اجرای عدالت، حفظ حرمت اصحاب دعوا و بدون گرایش به احدی از طرفین در پرونده‏ها در دستگاه قضایی تصمیم‏های صحیح اتخاذ می‏شود.

عالیشاه ادامه داد: از دیگر رسالت‏های دستگاه قضایی که بخشی از آن در صدور احکام و تصمیمات قضایی بروز می‏کند، مقوله پیشگیری از جرم است.

وی گفت:  پیشگیری از جرم می‏تواند قبل از صدور حکم با همکاری دستگاه قضایی، اجرایی و فرهنگی به صورت پیشگیری اولیه صورت پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه افزود: امیدواریم تا با گام‏هایی که از سوی مسئولان عالی قضایی در زمینه لایحه پیشگیری از جرم برداشته شده است و با حضور موثر مسئولان اجرایی و فرهنگی در شهرستان فیروزکوه شاهد کاهش ورودی پرونده‏ها و اصلاح رفتار و هنجارهای جامعه باشیم.

عالیشاه همچنین از برگزاری نخستین جلسه هم‏اندیشی پیشگیری از وقوع جرم با حضور مسئولان امنیتی، اجرایی و فرهنگی شهرستان فیروزکوه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه در هفته قوه قضائیه خبر داد.

وی کاهش ورودی پرونده‏ها و اصلاح هنجارهای اجتماعی را مستلزم ارائه راهکارهای مناسب به اقتضای زمان و مکان پیش‏روی مردم به ویژه قشر جوان دانست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: ارائه رهنمودها و راهکارهای مناسب به منظور روشنگری قشر جوان جامعه که امروز آماج تهدیدات فرهنگی دشمنان نظام در قالب جنگ نرم هستند، ضروری است.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول