اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند خبر داد

اختصاص بیش از 4 میلیارد تومان به مسکن و عمران دماوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 350 میلیون تومان به سرفصل مسکن و عمران شهری و روستایی این شهرستان اختصاص یافت.

اختصاص بیش از 4 میلیارد تومان به مسکن و عمران دماوند

علیرضا قاسمی‏فرزاد امروز در حاشیه برگزاری کمیته برنامه‏ریزی شهرستان دماوند در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: پس از مشخص شدن محورهای اصلی بودجه سال 91 شهرستان دماوند، رشد اعتباری سرفصل‏های آموزش، فرهنگ و هنر، کشاورزی، انرژی و عمران شهری و روستایی در بودجه سال 91 این شهرستان مشخص شد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: سرفصل‏های آموزش، فرهنگ و هنر، کشاورزی، انرژی و عمران شهری و روستایی بیشترین سهم را از اعتبارات شهرستانی به خود اختصاص داده‏اند.

قاسمی‏فرزاد افزود: اگر بخواهیم رشد سرفصل‏های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهیم، باید گفت که در سرفصل آموزش نسبت به سال گذشته 53 درصد رشد را شاهد هستیم که به دلیل اهمیت آن است.

وی تصریح کرد: در سرفصل فرهنگ و هنر افزایش 55 درصدی، در سرفصل کشاورزی افزایش 69 درصدی، در سرفصل انرژی سرفصل 40 درصدی و در سرفصل عمران شهری و روستایی افزایش 70 درصدی را شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان دماوند به تشریح بودجه اختصاص یافته به شهرستان دماوند پرداخت و اظهار داشت: از مجموع اعتبارات 13 میلیارد و 520 میلیون تومان اختصاص یافته به شهرستان دماوند، 6 میلیارد و 114 میلیون تومان آن الزامات بودجه‏ای است.

قاسمی‏فرزاد تصریح کرد: در سرفصل عمومی که به تکمیل و تجهیز ساختمان‏های اداری اختصاص دارد، مبلغ 220 میلیون تومان و در سرفصل امور قضایی 200 میلیون تومان اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: رقم اختصاص یافته به سرفصل نظم و امنیت عمومی 132 میلیون تومان و خدمات مالی، فنی، مدیریت و برنامه‏ریزی 65 میلیون تومان است.

وی اعتبار سرفصل آموزش را یک میلیارد و 818 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: نیمی از این مبلغ که الزام بودجه است به احداث مدرسه‏های شماره یک و دو شهرک‏های مسکن مهر دماوند و مهرآباد اختصاص دارد.

قاسمی‏فرزاد تصریح کرد: در سرفصل فرهنگ و هنر اعتبار 452 میلیون تومانی پیش‏بینی شده که 222 میلیون تومان آن الزام برای اختصاص به بخش تعمیر، تجهیز و تکمیل حوزه‏های علمیه شهرستان دماوند است.

وی تاکید کرد: بقیه بودجه سرفصل فرهنگ و هنر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجتمع‏های فرهنگی این شهرستان، خرید انشعابات برای مجتمع‏های فرهنگی، مناسب‏سازی و تجهیز اسکان موقت فرهنگیان و تعمیر و مرمت آثار تاریخی و امامزادگان شهرستان دماوند اختصاص خواهد یافت.

فرماندار شهرستان دماوند به ادامه سرفصل‏های بودجه سال جاری شهرستان دماوند اشاره و بیان کرد: همچنین به سرفصل بهداشت و سلامت 140 میلیون، رفاه و تأمین اجتماعی 216 میلیون تومان، کشاورزی و منابع طبیعی یک میلیارد و 450 میلیون تومان، منابع آب 630 میلیون تومان، محیط زیست 100 میلیون تومان، بازرگانی، تعاون و آموزش و توسعه و ترویج صنایع دستی 15 میلیون تومان و ارتباطات و فناوری ارتباطات 50 میلیون تومان اختصاص یافته است.

قاسمی‏فرزاد اعتبار سرفصل انرژی را یک‏میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تأمین برق شهرک‏های مسکونی مهر شهرستان دماوند اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار مربوط به سرفصل حمل و نقل است که برای بهسازی و آسفالت راه‏های شهری و روستایی اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان دماوند آخرین سرفصل را مسکن و عمران شهری و روستایی اعلام کرد و افزود: این سرفصل اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 350  میلیون تومان را به خود اختصاص داده که بنیاد مسکن شهرستان دماوند باید در مورد هزینه این اعتبارات با دستگاه‏های حاکمیتی یعنی فرمانداری، بخشداری و دهیاری‏ها مشورت کند و با نظر این دستگاه‏ها کارهای عمرانی را به انجام برساند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول