اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

24 هزار واحد مسکن در همدان ساخته شد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: سال گذشته 24 هزار واحد انواع مسکن در سطح استان همدان ساخته شده است.

24 هزار واحد مسکن در همدان ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری بعد از ظهر امروز در شورای مسکن استان همدان که در شهرستان بهار تشکیل شد، اظهار داشت: در شهرستان بهار یک‌هزار و 84 واحد از 970 واحد تعهد شده مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ظرف امسال و نیمه دوم سال آینده پروژه مسکن مهر باید در سطح استان به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار همدان در خصوص امور زیربنایی نیز تأکید کرد: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان باید خدمات خود را برای اتمام و بهره‌برداری کامل از این پروژه ارائه دهند و پیمانکار پروژه نیز هزینه انشعابات را تا یک ماه آینده واریز کند.

وی خطاب به متقاضیان مسکن مهر عنوان کرد: باید آورده‌های شخصی خود را پرداخت کنند تا بتوانیم در هفته دولت مسکن مهر 320 واحدی شهر بهار که یکی از بهترین سایت‌های مسکن مهر در استان است را افتتاح کنیم.

فرماندار شهرستان بهار نیز گفت: مسکن یکی از مشکلات اساسی مردم به ویژه جوانان بود که با اجرای طرح مسکن مهر مشکل برطرف شد.

نصرت‌الله گلکارزاده اضافه کرد: تنها مشکل بهار در حال حاضر از لحاظ منظر شهری و زیباسازی عدم بهسازی بافت فرسوده است.

وی عنوان داشت: 102 هکتار از وسعت 430 هکتاری شهر بهار به بافت فرسوده اختصاص یافته است که با تخفیفات زیر 20 درصدی ارائه پروانه ساخت متقاضیان می‌توانند با دریافت تسهیلات مناسب این طرح به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده خود اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز گفت: در خصوص مساکن سه‌جانبه 7 هزار و 626 واحد در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که 560 واحد از این تعداد در شهر بهار عقد قرارداد شده و 59 واحد از طریق تعاونی و 768 واحد از طریق خودمالکین در مجموع یک هزار و 386 واحد معادل پنج درصد در حال حاضر در این شهر در مراحل اجرایی است.

میرکمال‌الدین میرجعفریان اضافه کرد: سهمیه سال جاری شهرستان بهار برای تأمین مسکن یک هزار و 270 واحد است که تمام روش‌های مسکن مهر، بافت فرسوده و بخش خصوصی محقق خواهد شد.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: در بحث مساکن مهر خودمالکین شهرهای زیر 25 هزار نفر که شامل لالجین و صالح‌آباد است در مجموع 760 پرونده متقاضی تشکیل شده که از این تعداد 737 پرونده تأیید شده و 637 پرونده به بانک ارجاع شده و از این تعداد 462 پرونده عقد قرارداد شده و بیش از 456 نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند.

حسن ظفری ادامه داد: در بخش مسکن مهر (99 ساله) نیز تعداد 177 پرونده در شهر صالح‌آباد و پنج پرونده در شهر لالجین تشکیل شده که در شهر لالجین با توجه به اوقافی بودن تاکنون زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار نگرفته و در شهر صالح‌آباد نیز 23 قطعه زمین در اختیار قرار گرفته که تمام قطعات به متقاضیان واگذار شده و در حال حاضر در مراحل اجرایی ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که طرح بهسازی مساکن روستایی مطرح شد در سطح شهرستان بهار 5 هزار و 477 فقره مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته که تاکنون 31 میلیارد تومان به صورت 100 درصدی جذب شده است و با 4 هزار و 485 متقاضی عقد قرارداد شده و 4 هزار و 128 متقاضی پایان کار گرفته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اعلام داشت: در سال جاری سهمیه استان برای ساخت مسکن روستایی 11 هزار واحد است که تا پایان ماه جاری سهمیه شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول