اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجتبی رحماندوست مطرح کرد

جایگاه واقعی مردم به دور از شعار احیا شود / ضرورت احیای بعد نظارتی مجلس

خبرگزاری فارس: مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران با تاکید بر لزوم احیای بعد نظارتی مجلس خواستار احیای جایگاه واقعی مردم به دور از شعار و تعارف شد.

جایگاه واقعی مردم به دور از شعار احیا شود / ضرورت احیای بعد نظارتی مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران مجتبی رحماندوست صبح امروز در جمع مردم بخش مرکزی تهران اظهار کرد: احیای بعد نظارتی مجلس در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم احیای جایگاه واقعی مردم به دور از شعار افزود: علاوه بر این جایگاه واقعی مردم نیز باید به دور از تعارف و شعار احیا شود.

رحمان‏دوست ادامه داد: مردم، قوی‏ترین ظرفیت این مرز و بوم اسلامی محسوب می‏شوند و تاکنون در همه عرصه‏های انقلاب حضور پرشور و نشاط داشته‏اند.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران اضافه کرد: راهپیمایی‏های 22 بهمن، 9 دی و روز قدس، مبارزات انقلابی، هشت سال دفاع مقدس، مقابله با فتنه و ... همگی با دستان این مردم بزرگ و شریف به ثمر نشسته است.

وی روستاییان را از بهترین مردم ایران اسلامی خواند و افزود: در ایران اسلامی روستاییان به‌عنوان سالم‏ترین مردم، بهترین اقشار جامعه محسوب می‏شوند.

رحمان‏دوست افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت بی‏بدیل، قوی و بالقوه‏ای به نام مردم، مشکلات پیش روی نظام اسلامی یک به یک تسهیل شود.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران با اشاره به سخنان آیت‏الله بهجت خاطر نشان کرد: مرحوم آیت‏الله بهجت در یکی از یادداشت‏های خود، مردمی با دو ویژگی دینداری و عقل را دارای توان برای رفع مشکلات خلق خدا قلمداد کرده بودند.

وی ادامه داد: اگر فردی از بالاترین حد عقلانیت برخوردار باشد؛ اما سر در گرو دین نداشته باشد، همان مثل قدیمی "چو دزدی با چراغ آید/ گزیده‏تر برد کالا" را در اذهان تداعی می‏کند.

رحمان‏دوست اضافه کرد: انحرافات بزرگ، اختلاس، خرج و مخارج میلیاردی برای انتخابات، ساخت و سازش و ... همگی اقداماتی است که از عاقلان بی‏دین برمی‏آید.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‏های افراد دین‏دار اما بی‏عقل نیز خاطر نشان کرد: مقابل تفسیر نخست، افراد دین‏دار اما بی‏عقل قرار دارند.

وی ادامه داد: نمونه چنین افرادی را در صورت و سیرت می‏توان در جمع سپاه خوارج در صدر اسلام و شخصی مانند ابو‏موسی اشعری یافت.

رحمان‏دوست اضافه کرد: چنین دین‏داران بی‏عقلی نه تنها سودی به جامعه اسلامی نمی‏رسانند؛ بلکه برای اهداف نظام عناصری مضر نیز محسوب می‏شوند.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران با ارائه تعریف ساده‏ای از دین خاطر نشان کرد: خلاصه و عصاره دین را می‏توان در دو مؤلفه اعتقاد به خدا و روز قیامت تعریف کرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول