اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

افزایش نظارت کمیسیون بهداشت مجلس بر فروش داروهای ماهواره‌ای

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش طرح‌های نظارتی و کنترلی توسط این کمیسیون بر فروش داروهای تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای خبر داد و گفت: با فروشندگان و واردکنندگان اینگونه محصولات برخورد جدی می‌شود.

افزایش نظارت کمیسیون بهداشت مجلس بر فروش داروهای ماهواره‌ای
حسن تامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به توزیع گسترده انواع داروهای تبلیغاتی ماهواره‌ای در بازار کشور، اظهار داشت: اخیرا به‌ دلیل افزایش تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای، گرایش مردم به اینگونه داروها بیشتر شده که یکی از علت‌های اصلی آن نیز فروش و تبلیغ این محصولات در داروخانه‌ها است.

وی با بیان اینکه داروخانه‌ها بدون هیچ‌گونه مجوز قانونی اقدام به فروش داروهای خارجی می‌کنند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از فروش داروهای ماهواره‌ای در داخل داروخانه‌ها جلوگیری می‌شود، زیرا این داروها به هیچ عنوان مجاز نیستند و از هیچ استانداردی تبعیت نمی‌کنند.

عضو فراکسیون سلامت مجلس، از افزایش کنترل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره فروش داروهای غیراستاندارد ماهواره‌ای خبر داد.

وی تاکید کرد: تمام سازمان‌های نظارتی و کنترلی در مبادی ورودی مرزها و همچنین در مراکز فروش مستقر هستند تا با فروشندگان اینگونه محصولات برخورد جدی کنند. به طور حتم داروهای تبلیغی در شبکه‌های ماهواره‌ای به‌ صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که دلیل قاچاق اینگونه محصولات، غیر استاندارد بودن و نداشتن مجوز‌های لازم است.

نماینده مردم رشت در مجلس، با بیان اینکه تبلیغات اینگونه داروها در شبکه‌های ماهواره‌ای به هیچ عنوان با شئونات مذهبی ما همخوانی ندارد، اذعان داشت: تبلیغات این داروها در داروخانه‌های کشور نیز ممنوع است.

انتهای پیام/خ۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول