اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم اردبیل در مجلس مطرح کرد؛

راه‌آهن اردبیل 85 درصد پیشرفت دارد/طرح نظارت بر کار نمایندگان شاهکار مجلس هشتم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن میانه- اردبیل هم اکنون با پیشرفت 85 درصدی در حال اجراست.

راه‌آهن اردبیل 85 درصد پیشرفت دارد/طرح نظارت بر کار نمایندگان شاهکار مجلس هشتم
قاسم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قبل از فعالیت مجلس هشتم پیشرفت این پروژه در چهار فاز تنها 12 درصد بود اما هم اکنون به جز دو قطعه دوم و سوم پیشرفت فیزیکی 85 درصد بوده و پروژه در مرحله ریل‌گذاری است.
وی با یادآوری اینکه اغلب پیمانکاران این پروژه بومی بوده و با دلسوزی و جدیت تمام تکمیل پروژه را در دستور کار قرار داده‌اند، افزود: برای اجرای این پروژه بیش از 15 پل و تونل در حال اجرا و احداث است که انتظار داریم با سرعت رو به رشد در زمان وعده داده شده راه‌آهن اردبیل- میانه – پارس‌آباد تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
این نماینده مجلس وعده افتتاح راه اصلی اردبیل- سرچم را بدون مشخص کردن زمان خاص به هفته‌های آینده موکول کرد و بیان داشت‌: قرار است با حضور رئیس جمهور در کنار افتتاح راه اصلی اردبیل- سرچم آغاز عملیات راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد نیز کلنگ‌زنی شده و کار اجرایی آن آغاز شود.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همراهی خوب اهالی استان به ویژه حوزه انتخابیه اردبیل، ‌نیر نمین و سرعین در چهار سال گذشته و همراهی خوب اغلب مدیران و مسئولان، اظهار داشت: ما با دور کردن فرهنگ منیت و برخی رفتارهای غیر‌متعارف سعی کردیم اندیشه و تفکر جهادی را جایگزین آنها کرده و یک حرکت رو به جلو را شاهد باشیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس به مشغله زیاد مجلس در اوایل سال جاری در تصویب بودجه سال 90 اشاره کرد و گفت: مجلس بعد از روزهای پرمشغله در اوایل امسال بودجه را تصویب و برای اجرا در اختیار دولت قرار داد که اصلی‌ترین اولویت تصویب و اجرای بودجه سال 90 تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود.
محمدی  به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نمایندگان مجلس با درک این دغدغه بودجه سال 90 را با یک هوشمندی و تیز‌بینی در تمام حوزه‌ها مورد بررسی و تصویب قرار دادند و ما در قالب این بودجه سعی کردیم ادای دین به مردمی کنیم که مرام‌نامه وفاداری به ملت را همیشه در سرلوحه و سرمشق برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

طرح نظارت بر کار نمایندگان شاهکار مجلس هشتم
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم ادامه داد: در سال جاری یکی از اصلی‌ترین اقدامات نمایندگان مجلس بررسی و تصویب طرح نظارت بر کار نمایندگی مجلس بود که ساز و کارهای مشخص و مورد نیاز آن به دقت تدوین و بعد از تصویب نهایی در شورای نگهبان به اجرا گذاشته می‌شود.
وی بیان داشت: سال‌های سال بود که این تفکر بر افکار و اندیشه‌ها ساری و جاری بود اما هیچ کس جرات انجام آن را نداشت که مجلس هشتم با توان و جراتی مضاعف به میدان آمد تا در این ساختار قانون‌گذاری که در اصل 84 قانون اساسی نیز وظایف آن تبیین شده است ابزار و اهرم نظارتی را طراحی و تدوین کند.
این مسئول پاسخگویی به ملت و ارزیابی در چارچوب قانون را از جمله وظایف نمایندگان مجلس با اهرم اصلی قانون‌گذاری و نظارت صحیح اعلام کرد و گفت: نظارت بر مجلس به تقویت این نهاد و کارآمدی آن کمک می‌کند که طرح نظارت بر کار نمایندگان مجلس یکی از شاهکارهای مجلس هشتم به شمار می‌رود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول