اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرج در مجلس تأکید کرد

عدم تحقق طرح نظارت بر نمایندگان نقطه منفی کارنامه مجلس هشتم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس با انتقاد از به سرانجام نرسیدن طرح نظارت بر نمایندگان گفت: با وجود اینکه مجلس هشتم عملکرد بسیار خوبی در حوزه‌‌های مختلف داخلی و خارجی داشته است، اما عدم تصویب نهایی این طرح نقطه منفی در کارنامه دوره هشتم است.

عدم تحقق طرح نظارت بر نمایندگان نقطه منفی کارنامه مجلس هشتم

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی و دستاورد بزرگ انقلاب ما تساوی حقوق میان مردم عادی و مسئولان است.

وی افزود: امام خمینی(ره) انقلاب را متعلق به آحاد جامعه به ویژه محرومان و پابرهنه‌ها می‌دانستند و تأکید داشتند که مسئولان مدیران نظام تنها خادم این ملت هستند.

نماینده مردم کرج ادامه داد: از سوی دیگر رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند که هیچ مسئولی از نظارت قانونی مستثنیٰ نیست و حتی معظم‌له خودشان را در برابر قانون مساوی با مردم می‌دانند.

اکبریان خاطرنشان کرد: در چنین جامعه‌ای که ولی‌امر مسلمین خود را خادم ملت و برابر با مردم می‌دانند، گریز از نظارت‌های قانونی امکان‌پذیر نیست و هیچ کس حق ندارد خود را فراتر از قانون بداند.

* مخالفان طرح نظارت بر نمایندگان باید پاسخگوی موکلان خود باشند

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب مبنی بر ضرورت نظارت بر عملکرد نمایندگان گفت: پس از فرمایشات معظم‌له طرحی در همین رابطه آماده شده که متأسفانه پس از یک سال هنوز به سرانجام نرسیده است.

اکبریان تأکید کرد: نمایندگانی که با این طرح مخالفت کرده و یا برای تصویب و اجرای نهایی آن تعلل داشتند، باید به موکلان خود پاسخگو باشند.

وی افزود: متأسفانه به دلیل عدم تصویب نهایی و اجرای این طرح ما پاسخی برای خانواده معظم شهدا نداشته و در برابر رهبری معظم انقلاب شرمنده هستیم.

اکبریان در پایان گفت: با وجود اینکه مجلس هشتم عملکرد خوبی در حوزه‌های مختلف داشته است، اما این مورد به طور قطع نقطه منفی در کارنامه مجلس خواهد بود.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول