اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزانه صورت می‌گیرد

پمپاژ یک‌میلیون و 900 هزار بشکه نفت از گوره به خارک

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به توانمندی شرکت نفت و گاز گچساران در مدیریت تلمبه‌خانه نفت گوره گفت: روزانه افزون بر یک‌میلیون و 900 هزار بشکه نفت از این تلمبه‌خانه به خارک پمپاژ می‌شود.

پمپاژ یک‌میلیون و 900 هزار بشکه نفت از گوره به خارک

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، هرمز قلاوند امروز در نشست وزیر نفت با مدیران و مسئولان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار داشت: شرکت نفت و گاز گچساران روزانه بیش از 610 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه گستره فعالیت این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و خوزستان است، تصریح کرد: بیش از 7 هزار نفر پرسنل نیروی رسمی و پیمانکاری در این شرکت مشغول به کار هستند.

قلاوند با اشاره به تعداد چاه‌های نفت در جنوب کشور گفت: بیش از یک‌هزار و 600 حلقه چاه نفت با تولید 3 میلیون بشکه در مناطق نفت‌خیز جنوب وجود دارد که از این تعداد 740 حلقه چاه متعلق به گچساران است.

* میدان نفتی گچساران جزء پنج میدان بزرگ دنیا است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به وجود بیش از 60 مخزن نفتی و 80 میدان نفتی و گازی در مناطق نفت‌خیز جنوب ابراز داشت: بیشترین مقدار نفت تولید شده در این منطقه توسط 45 میدان نفتی صورت می‌گیرد.

قلاوند ادامه داد: برای توسعه میادین نفت و گاز باید چاه‌‌های‌ بیشتری حفر شود و در حال حاضر 3 میلیون بشکه از نفت کشور برابر با 80 درصد و حدود 110 میلیون متر مکعب گاز معادل 16 درصد از گاز تولیدی کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌شود.

وی بیان داشت: افزون بر یک میلیون و 900 هزار بشکه نفت توسط پنج شرکت اصلی تولیدکننده نفت از جمله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تولید و به پایانه خارک منتقل می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ابراز داشت: گچساران و بی‌بی حکیمه از مهم‌ترین میادین نفتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بوده و تأسیسات مهم این شرکت شامل 222 واحد صنعتی، 740 حلقه چاه نفت و گاز و 6 هزار و 617 کیلومتر خط لوله است.

قلاوند با اشاره به فعالیت مهم و حساس تلمبه‌خانه نفت گوره و مدیریت این تلمبه‌خانه توسط مهندسان و متخصصان شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: افزون بر یک‌میلیون و 900 هزار بشکه نفت روزانه از طریق تلمبه‌خانه نفت گوره به خارک پمپاژ می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و 200 هزار بشکه از نفت وارد شده به تلمبه‌خانه گوره نفت سنگین و 700 هزار بشکه نیز نفت سبک است.

این مسئول در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یادآور شد: ایران دارای میادین بزرگ نفت بوده که میدان نفتی گچساران جزء پنج میدان بزرگ نفتی در دنیا است.

قلاوند بیان داشت: گچساران دارای 100 حلقه چاه معلق و متروکه، 27 حلقه چاه تزریق گاز، 10 واحد بهره‌برداری و پنج واحد نمک‌زدایی است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از جمله شرکت‌‌های مستقل بوده که وابستگی خود را به کشورهای خارجی قطع کرده است، گفت: تحریم‌ها نه تنها ما را از روند رو به رشد توسعه باز نداشت بلکه به فرصت‌های ارزشمندی برای توسعه و پیشرفت تبدیل شد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول