اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

80 درصد بودجه کشور به نفت وابسته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از وابستگی 80 درصدی بودجه کشور به نفت انتقاد کرد.

80 درصد بودجه کشور به نفت وابسته است

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه یک سیاست کلی براساس قانون اساسی در برنامه پنج ساله گنجانده شده بود، اظهار داشت: در قانون و برنامه‌های پنج ساله ذکر شده بود که سالانه باید 20 درصد اتکای بودجه کشور به نفت کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با این طرح باید تا پایان برنامه چهارم اتکای بودجه کشور به نفت به صفر می‌رسید، بیان کرد: هنوز هم در برنامه پنجم بیش از 80 درصد بودجه دولت به نفت وابسته است.

یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه اگر دستگاه‌های نظارتی مانند شورای نگهبان بخواهند براساس قانون عمل کنند نباید بودجه امسال تصویب می‌شد، اظهار داشت: اما کسی به دنبال این حرف‌ها نرفت.

وی با اشاره به اینکه باید دولت کار را به جایی می‌رساند که اتکا به درآمدهای غیرنفتی صفر می‌شد، تصریح کرد: برای این کار لزوما باید صادرات غیرنفتی افزایش پیدا می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با بیان اینکه امروز مالیات بر مشاغل تنها منبع درآمد دولت محسوب می‌شود، اظهار داشت: تنها دسترسی دولت در کسب درآمد از جیب کارمندان است که درآمد ماهیانه آنان کسر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دارندگان درآمد ثابت قابل دسترس‌ترین راهکار برای کسب درآمد به شمار می‌روند، ادامه داد: در این زمینه عدالت صورت نمی‌گیرد زیرا مشاغل آزاد خوداظهاری دارند ولی کارمندان قبل از اینکه حقوقشان به دستشان برسد مالیات خود را داده‌اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هنوز صادرات ما چمدانی است، گفت: برای کاهش بودجه کشور به نفت باید اقدامات اساسی در زمینه صادرات صورت گیرد.

وی در پایان افزود: این سیاست کلی نظام است و باید به آن برسیم.

انتهای ‌پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول