اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت شنای کهگیلویه و بویراحمد:

واترپلوی نفت گچساران اسیر رابطه‌بازی شده است

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت شنای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در واترپلوی نفت و گاز گچساران رابطه‌بازی و فامیل‌سالاری وجود دارد و پشت پرده افرادی هستند که سهم‌دهی و سهم‌خواهی می‌کنند.

واترپلوی نفت گچساران اسیر رابطه‌بازی شده است

پژمان بارون‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از سال 60 وارد عرصه ورزش در رشته شنا، شیرجه و واترپلو شدم و در این رشته‌ها مربیگری تیم‌‌‌های نفت و گاز گچساران را نیز برعهده داشتم.

دبیر هیئت شنای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دارای بالاترین مدرک مربیگری در سطح بین‌المللی هستم، افزود: مدرک مربیگری در واترپلو را زیر نظر نیکلا فیرویو مربی برجسته و صاحب‌نام این رشته که سابقه قهرمان کردن آلمان در اروپا و کسب مقام سومی با این تیم در المپیک و همچنین قهرمانی ایران را در سال 74 میلادی در بازی‌های آسیایی در کارنامه خود داشته، دریافت کردم.

بارون‌زاده تصریح کرد: داوری واترپلو را نیز در بالاترین سطح کلاس پیشرفته زیر نظر جانی‌لونز ایتالیایی که رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو بوده، گذرانده‌ام.

وی با اشاره به وضعیت رشته واترپلو در صنعت نفت گچساران گفت: در گذشته بیشتر مربیان و بازیکنان واترپلوی نفت گچساران را بازیکنان غیر بومی تشکیل می‌دادند.

دبیر هیئت شنای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال‌های اخیر با آمدن مدیران جدید در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تحولات مثبتی در ورزش واترپلوی نفت به وجود آمد.

در ورزش گچساران چراغی که به همسایه رواست به خانه روا نیست

بارون‌زاده با اظهار تأسف از قوانین پیچیده و محدودیت‌های موجود در نفت گچساران ابراز داشت: در دیگر استان‌های کشور استفاده از بازیکنان مستعد و حرفه‌ای امری عادی برای کسب نتایج مطلوب است در حالی که این روال در شرکت نفت وجود ندارد و تنها بازیکنانی می‌توانند عضو تیم شنا، شیرجه و واترپلو باشند که شرکتی باشند.

این مربی و داور واترپلو در گچساران گفت: به خاطر وجود چنین محدودیت‌هایی، چاره‌ای جز مهاجرت بازیکنان نخبه و قهرمان در این رشته به دیگر استان‌ها از جمله خوزستان برای ادامه حیات فعالیت ورزشی نیست.

وی نیما جمشیدی، علی خالدی و پیمان اسدی که در حال حاضر در اردوی تیم ملی به سر می‌برند را از جمله بازیکنان مستعد و صاحب نام در واترپلوی کشور عنوان کرد که برای ادامه واترپلو به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

بارون‌زاده تصریح کرد: اگر بودجه کمی به واترپلوی گچساران اختصاص داده شود، در مسابقات دسته یک کشور شرکت می‌کنیم که هم هزینه کمی در بر دارد و هم از هدر رفتن استعدادهای ورزشکاران جلوگیری می‌کند.

دبیر هیئت شنای کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در سال 89 با یک تیم شرکتی در مسابقات لیگ برتر شرکت کردیم و این در حالی بود که چهار نفر از بازیکنان این تیم را افراد زیر 18 سال تشکیل می‌دادند.

بارون‌زاده افزود: در پایان لیگ برتر در جدول 12 تیمی این مسابقات با حضور تیم‌های قدرتمند و صاحب کلاس از جمله نفت امیدیه با شش بازیکن ملی‌پوش، زنجان با دو بازیکن مطرح روس، و فولاد ماهان اصفهان با دو بازیکن کروات موفق به کسب رتبه پنجم این مسابقات شدیم.

عده‌ای قصد به حاشیه بردن واترپلوی گچساران را دارند

وی با بیان اینکه بعد از برگزاری این مسابقات تمام ایران واترپلوی گچساران را تحسین کرد، یادآور شد: در فروردین سال 90 واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد (بیشتر بازیکنان این تیم گچسارانی بودند) موفق به کسب مقام قهرمانی واترپلوی کشوری شد که بعد از کسب این موفقیت این رشته درگیر مسائل حاشیه‌ای گردید و افت محسوسی پیدا کرد.

دبیر هیئت شنای کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از وضعیت نامطلوب و وجود حاشیه‌های ویران ‌کننده در ورزش نفت و گاز گچساران گفت: در واترپلوی نفت و گاز گچساران رابطه‌بازی وجود دارد و افرادی هستند که سهم‌دهی و سهم‌خواهی می‌کنند.

مدیران نفت گچساران دلسوز ورزش هستند

وی با تقدیر از عملکرد مدیرعامل و روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در زمینه حمایت از واترپلوی گچساران افزود: مدیرعامل کنونی نفت و گاز گچساران یکی از بهترین مدیران نفتی در این صنعت است که با دقت و دلسوزی خاصی بارها برای برطرف کردن مشکلات و موانع پیش روی واترپلوی نفت گچساران به اهواز سفر کرده است.

بارون‌زاده تأکید کرد: مدیران حال حاضر نفت گچساران به شدت پی‌گیر حل مشکلات واترپلو هستند و با وجود حجم کاری شدید به ریزترین امور ورزش در رشته واترپلو آگاهی دارند اما اعلام می‌کنم در واترپلوی گچساران رابطه‌بازی و مسائل پشت پرده وجود دارد.

پشت پرده واترپلوی گچساران موجب آشفتگی حال این رشته شده است

این مربی شنا، شیرجه و واترپلو ادامه داد: کسی در پشت پرده سیاست‌های ورزش واترپلو را در دست دارد که چند سال گذشته هیئت شنای استان را خراب کرد و حراست اداره کل ورزش و جوانان عذرش را خواست.

وی ابراز داشت: این شخص دست از سر ورزش نفت بر نداشته است و به دنبال منافع شخصی و خانوادگی خود در این صنعت است.

وی ابراز داشت: ببینید این آقایان با واترپلو و ورزش نفت چکار کردند، ما کجا بودیم و الان کجا هستیم.

بارون‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود عدم استفاده از مربیان بومی در ورزش واترپلو را ظلمی بزرگ در حق مربیان و ورزش نفت دانست و گفت: بر اساس شنیده‌های من از رئیس هیئت واترپلوی نفت و گاز گچساران، قرار است که برای هدایت تیم واترپلوی نفت از مربی غیربومی استفاده شود.

وقتی مرغ همسایه در واترپلو غاز می‌خواند

این مربی شنا، شیرجه و واترپلو در گچساران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه حضور یک مربی در سطح بالای این رشته چه ظلمی می‌تواند در حق مربیان بومی ایجاد کند، ابراز داشت: بر اساس شنیده‌های من از رئیس هیئت واترپلوی نفت و گاز گچساران قرار است قراردادی حدود 200 میلیون ریالی با این مربی پروازی بسته شود در حالی که در سال 89 مبلغ این قرارداد با من 42 میلیون ریال بود و سال 90 نیز مربی بومی دیگری 30 میلیون ریال دریافت کرد.

وی تصریح کرد: این مربی برای اولین بار است که می‌خواهد در لیگ برتر حضور پیدا کند و در مسابقات کشوری چندین بار با ما روبه‌رو شد و شکست خورد.

مدیران نفت گچساران بر قراردادهای ورزشی نظارت بیشتری کنند

بارون‌زاده ادامه داد: تیم واترپلوی گچساران تنها تیمی است که بیشتر اوقات از مربی غیربومی استفاده می‌کند، تا کی باید مستعمره شهرهای بزرگ باشیم.

دبیر هیئت شنای کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه خواسته شما در این زمینه چیست، بیان داشت: از مدیرعامل و مدیر منابع انسانی شرکت نفت گچساران می‌خواهم تا بر روند انعقاد قراردادها‌ی ورزشی در شرکت نفت نظارت بیشتری داشته باشند.

بارون‌‌زاده افزود: روند بستن قراردادها باید بررسی شود، این مسئله نباید تحت تأثیر رابطه و فامیل‌بازی قرار گیرد.

-----------------------------

گفت‌و‌گو از: کوروش رضایی

-----------------------------

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول