اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد عنوان کرد

اخذ تدابیری ویژه برای رفع ترافیک در ایام چراغ‌برات

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: تدابیری برای معضل ترافیک در ایام چراغ برات اندیشیده شده است.

اخذ تدابیری ویژه برای رفع ترافیک در ایام چراغ‌برات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید کمال‌الدین شاهچراغی، عصر امروز در نشست خبری که با موضوع آئین چراغ‌برات با اصحاب رسانه داشت، اظهار کرد: یکی از مسائلی که سال گذشته در این آئین ایجاد مشکل کرده بود، کمبود پارکینگ بود که امسال با افزایش 14 هزار مترمربع به پارکینگ آرامستان، مقدار زیادی از این مسئله رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های مشهد افزود: همچنین برای پارک و توقف خودروهای سنگین خارج از آرامستان تمهیداتی اندیشیده شده است و در داخل بهشت رضا مینی‌بوس‌هایی برای ایاب و ذهاب شهروندان به قسمت‌های مختلف بهشت رضا در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این ایام نیازمند ارائه خدمات وسیعی است و به تنهایی تحقق این امر امکان‌پذیر نیست، متذکر شد: بر این اساس با سازمان‌های مختلف از جمله سازمان اتوبوسرانی، راه و ترابری، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، خدمات شهری و غیره هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات ویژه در این ایام صورت گرفته است.

شاهچراغی گفت: آئین چراغ‌برات در آستانه نیمه شعبان در استان خراسان‌رضوی مرسوم بوده و این آئین از دوازده تا پانزدهم نیمه برپا می‌شود.

وی بیان داشت: مردم در این روزها برای طلب آمرزش مردگان و طلب رزق و روزی خود و سرنوشت نیک در دنیا و آخرتشان دعا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های مشهد با بیان اینکه بهشت رضا، به عنوان آرامستان مرکزی شهر مشهد بیشترین مراجعه کننده را در این ایام دارد، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در این ایام، بحث‌های ترافیکی است که تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل آن اندیشیده شده است.

وی با اشاره به خدمات داخلی آرامستان گفت: خدماتی همچون سرویس‌های بهداشتی، آب سردکن‌ها، قراردادن باکس‌های ‌جمع‌آوری زباله و شستشو و رفت و رب با ماشین‌های مکانیزه از خدمات داخلی آرامستان است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه بلوک 17 بهشت رضا ویژه تدفین در ایام چراغ‌برات است، افزود: به منظور کاهش ترافیک و آسان شدن تردد شهروندان، بلوک تدفین بهشت رضا به ضلع شرقی آرامستان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه سامانه 137 نیز آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در این زمینه است، بیان کرد: همچنین دفتری ویژه گمشدگان در داخل بهشت رضا در نظر گرفته شده است، علاوه بر این آماده‌سازی یک حسینیه در کنار مزار شهدا برای اقامه نماز شهروندان در این ایام از دیگر برنامه‌های سازمان است که این حسینیه در دیگر ایام سال نیز دایر است

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تاکید کرد: 450 دستگاه اتوبوس نیز از محل‌های 15 خرداد، مصلا، آزادی، مفتح و غدیر آماده جابه‌جایی شهروندان به سمت بهشت رضا هستند و همچنین امکان شارژ من کارت در بهشت رضا نیز برای شهروندان مهیا است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی نظیر انتقال خط گاز و بحث‌های معبر تا قبل از این ایام تعطیل خواهند شد، گفت: در خصوص جمع‌آوری متکدیان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

شاهچراغی بیمه سازمان فردوس‌ها را برای رفاه حال خانواده‌های متوفیان در زمان مصیبت موثر دانست و گفت: با این بیمه در قبال 300 هزار تومان، شش نفر بیمه می‌شوند و این نوع بیمه تا 20 سال اعتبار دارد و سازمان با تعهد یک میلیون و 200 هزار تومان و افزایش 15 درصدی به تعهد سازمان در هر سال در خدمت شهروندان است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد یادآور شد: واحدهای اطلاع‌رسانی سیار در بهشت رضا مستقر شده‌اند و همچنین بروشورهایی حاوی اطلاعات لازم و نقشه بهشت رضا در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شاهچراغی خواستار شد: با توجه به اینکه بهشت رضا از ساعت 5 صبح در ایام چراغ برات بازگشایی می‌شود، از شهروندان تقاضا داریم که مراجعه خود را موکول به عصر نکنند که این مسئله سبب ترافیک شدید و مشکلات دیگر می‌شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول