اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری چالدران خبر داد

کاهش 21 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری چالدران

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری چالدران گفت: پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان 21 درصد کاهش یافته است.

کاهش 21 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری چالدران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عیسی قلی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: حکم و قضاوت در نظام اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو قضات باید با توجه دقیق به مسئولیت خود این موقعیت را امانت الهی بدانند.

وی با تاکید بر رعایت عدالت علوی افزود: مسئولان و مدیران دستگاه قضایی باید با رعایت این اصل مهم جامعه را به ‌سمت سلامت و پویایی هدایت کنند.

قلی‌زاده تصریح کرد: قوه قضاییه در عرصه‌های حقوقی، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به طور شایسته انجام دهد تا امنیت و آرامش در جامعه نهادینه شود و مردم نسبت به قوه قضاییه اعتماد داشته باشند.

وی در ادامه از مختومه شدن 98 درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری چالدران خبر داد و گفت: در سه ماه نخست امسال 830 فقره پرونده به دادگستری این شهرستان وارد شده که از این تعداد 820 فقره آن مختومه شده است که این رقم 12 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

قلی‌زاده با بیان اینکه مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها از چهار هفته در سال گذشته به دو هفته در سال جاری کاهش یافته است، اضافه کرد: امسال میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس دادگستری چالدران خاطرنشان کرد: افزایش تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری که بیشتر آن‌ها مربوط به فحاشی و ایراد ضرب و جرح است باید توسط مسئولان و کارشناسان آسیب‌شناسی و فرهنگ‌سازی شود و از سوی دیگر والدین نیز به رفتار و کردار فرزندان خود توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول