اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

مساجد روستاهای آذربایجان‌غربی کمبود روحانی دارند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کمبود تعداد روحانیان در مساجد روستاها از دغدغه‌های اصلی استان است.

مساجد روستاهای آذربایجان‌غربی کمبود روحانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده ظهر امروز در بازدید از روند احداث حوزه‌های علمیه خواهران و برادران ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر روند احداث دو پروژه عمرانی حوزه‌های علمیه امام خامنه‌ای و الزهرا(س) ارومیه راضی‌کننده نیست و پیمانکاران باید با تسریع در روند اجرای کار، این دو پروژه را تا پایان امسال به اتمام برسانند.

وی برای تسریع در احداث حوزه‌های علمیه ارومیه 8میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه عمرانی استان در سال جاری افزایش یافته است و دولت به احداث و توسعه حوزه‌های علمیه و فعال‌سازی آن‌ها توجه ویژه‌ای دارد.

جلال‌زاده با تاکید بر استقرار روحانیان و طلاب در مناطق محروم و روستاها گفت: کمبود تعداد روحانیان در مساجد روستاها از دغدغه‌های اصلی استان است و مسئولان مربوطه باید در این زمینه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های دینی فرهنگی در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از جوانان علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی و حوزوی هستند از این رو تکمیل و تسریع در اتمام این دو پروژه امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است چرا که این دو مرکز آموزشی دینی می‌توانند نقش مهمی در بهبود و تقویت زیرساخت‌های دینی و مذهبی استان داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد روحانیان در استان می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح دینی و فرهنگی استان داشته باشد.

شایان ذکر است، پروژه حوزه علمیه برادران از سال 87 آغاز شده و تاکنون با صرف بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار، 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حوزه علمیه خواهران نیز در مساحت 4 هزار و 500 مترمربع در حال ساخت است و در حال حاضر 60 درصد پیشرفت دارد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول