اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اصناف از عرضه کالاهای خارجی اجتناب کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اصناف در سالی که مزین به نام تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است باید از عرضه کالاهای خارجی اجتناب کند.

اصناف از عرضه کالاهای خارجی اجتناب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در دیدار با هیئت رئیسه مجامع امور صنفی استان همزمان با روز اصناف در اردبیل اظهار داشت: استکبار جهانی در حوزه اقتصادی با ملت ایران دست و پنجه نرم می‌کند تا این ملت را به مرز تسلیم و ذلت بکشاند در حالی که همچون عرصه‌های دیگر اهداف و مقاصد دشمن به زمین خورده و بی‌ثمر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه ملت ایران حتی حاضر هستند با روزه‌داری از خرید اجناس خارجی و مورد نیاز اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: بهترین پایگاهی که می‌تواند شعار امسال را تحقق بخشیده و توطئه اقتصادی تحریم‌ گونه دشمن را بی‌اثر کند اصناف هستند که با عرضه کالاهای داخلی می‌توانند در این کار مشارکت کنند.

استاندار اردبیل گفت:‌ اصناف باید با پرهیز از عرضه کالای خارجی خرید کالای داخلی را تشویق کنند تا مردم بتوانند با آشنایی مرغوبیت کالای داخلی از خرید کالاهای خارجی دوری گزینند.

صابری یادآور شد: شایسته بازاری ما نیست که جنس داخلی را زیر میز گذاشته و جنس خارجی را در ویترین قرار دهد تا برای آنها مشتری پیدا کند در حالی که بسیاری از تولیدات داخلی ما امروز با آرم ترکیه،‌ چین و پاکستان عرضه می‌شود در حالی که از کیفیت بی‌نظیر نیز برخوردار هستند.

این مسئول بیان داشت: عرضه کالای داخلی میدان تولید داخلی را تقویت می‌کند و از قاچاق کالا نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

بازاری‌ها‌ی ما باید در فروش کالا به فرد باحجاب راغب‌تر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود موضوع امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزش‌ها در بازار و اصناف را یادآور شد و ابراز داشت: چه بخواهیم و چه نخواهیم مملکت و انقلاب مال همه است و باید در حفظ آن تلاش کنیم و به یقین حفظ انقلاب نیز به حفظ ارزش‌هاست.

صابری با تبیین ماهیت و مبانی دار‌الارشاد به عنوان لقبی از القاب شهر اردبیل ادامه داد: دار‌الارشاد یعنی هدایت و ارشاد بشریت به سمت حقیقت و راستی‌ها و با تمسک به این لقب ارزشمند بازاری‌های ما در اردبیل باید از عرضه کالا به افراد بد‌حجاب دوری کند و در عوض به افراد با‌حجاب با خوشرویی و رغبت کالا عرضه کند.

وی تصریح کرد: برخی از بازاری‌های ما متاسفانه نه تنها در این زمینه حتی اخم نمی‌کنند بلکه به برخی از حرکت‌های مشوقانه نیز دست می‌زنند تا شاید برای خود مشتری جلب کنند در حالی که بهترین مکان برای احیا و جا افتادن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بازار است.

استاندار اردبیل گفت:‌ همه ما وظیفه داریم در حفظ ارزش‌ها به ویژه سخت‌ترین فریضه الهی، عمل به امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشیم و در هر جا فرصت و زمان اقتضا کند با تذکر لسانی حیا، حجاب و ارزش‌های والای اسلامی را در بازار حفظ کرده و برقرار کنیم.

صابری اهمیت و جایگاه اصناف و کسبه و بازاریان را یادآور شد و عنوان کرد: از قدیم‌الایام و در طول تاریخ اصناف به دلیل ارتباطی که با امام و هیئت‌های موتلفه داشتند در حفظ و صیانت از انقلاب و ارزش‌های اسلامی پیشقدم بوده‌اند و این خود نشان روشنی از وفاداری آنها به انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود بدنه اصناف، تجار و بازاریان را بدنه‌ای سالم‌تر از سایر مجموعه‌ها برشمرد و اظهار داشت: به دلیل ارتباط دیرین و عمیق اصناف با مراجع و روحانیت سلامت آنها زبانزد عام و خاص است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول