اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی:

تعیین ساعت کار برای اصناف را سیاسی نکنید

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با بیان اینکه تعیین ساعت کار برای اصناف، صرفاً یک موضوع قانونی است، گفت: بخش مهمی از اشتغال کشور توسط اصناف تامین می‌شود.

تعیین ساعت کار برای اصناف را سیاسی نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی صفرزاده ظهر امروز در مراسم تجلیل از اصناف نمونه که به مناسبت روز اصناف در تالار اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، 19 هزار واحد صنفی در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند که حدود 100 هزار واحد در مشهد و باقی مانده آنها در شهرستان‌های خراسان‌رضوی فعال هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی ادامه داد: جامعه صنفی خراسان‌رضوی، بالغ بر 440 هزار نفر را مستقیماً وارد چرخه اشتغال کرده که در مقایسه با کل بازار کار استان، 25 درصد از سهم اشتغال را در خراسان‌رضوی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین این رقم تامین‌ کننده 20 درصد تولید ناخالص در خراسان‌رضوی است.

صفرزاده گفت: اصناف خراسان‌رضوی در بخش تولیدی و توزیعی به ترتیب 60 و 40 درصد اشتغال استان را تامین می‌کنند و در مجموع باید عنوان کرد که اصناف، یکی از بزرگ‌ترین تامین‌ کنندگان اشتغال در کل کشور هستند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در سال گذشته، تصریح کرد: از مجموع 190 هزار واحد صنفی استان، در سال گذشته بالغ بر 147 هزار واحد مجهز به ملت‌کارت شدند، زیرا تجهیز به وسایل الکترونیک یکی از مهم‌ترین اهداف تعریف‌ شده این سازمان در سال قبل بود که به فضل الهی تا حدود زیادی در این امر موفق بودیم.

صفرزاده تاکید کرد: صدور پروانه کسب الکترونیکی نیز یکی دیگر از موفقیت‌های این سازمان است و در بخش اتوماسیون اداری نیز باید با افتخار اعلام کنیم که تمام واحدهای صنفی استان، به اتوماسیون اداری مجهز شده‌اند و در حال حاضر، امضای الکترونیک نیز به اعضا آموزش داده می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به تشکیل اتحادیه‌های استانی در خراسان‌رضوی، بیان کرد: تاکنون شش اتحادیه استانی در سطح خراسان‌رضوی تشکیل شده است که از میان چهار اتحادیه در سال گذشته تشکیل شدند.

صفرزاده افزود: ایجاد لباس متحد‌الشکل برای پرسنل واحدهای صنفی، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که به دنبال محقق نمودن آن هستیم و از سوی دیگر تمام اصناف موظف هستند که اجناس خود را دارای اتیکت قیمت کنند و در هنگام فروش، فاکتور نیز برای خریدار صادر کنند.

وی در ادامه با اشاره به تعیین ساعت کاری برای اصناف، اظهار کرد: این اصلاً یک موضوع سیاسی و یا انتظامی نیست، بلکه یک رویکرد کاملاً قانونی است و در این زمینه کشیک‌هایی نیز برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول