اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد

استقرار 40 درصد صنایع شیمیایی در لوشان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: هم‌اکنون 40 درصد از صنایع مستقر شهرک صنعتی لوشان را صنایع شیمیایی تشکیل داده است.

استقرار 40 درصد صنایع شیمیایی در لوشان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، مجید عباسیان‌امین عصر چهارشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی لوشان، رودبار را مستعد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت به ویژه صنایع شیمیایی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: به دلیل توسعه سیاست‌های صنعتی در این منطقه بستر سرمایه‌گذاری در رودبار با وجود زیرساخت‌های مناسب صنعت به ویژه راه‌آهن و اتوبان نیز برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است.

به گفته این مسئول هم‌اکنون 40 درصد از صنایع مستقر در شهرک صنعتی لوشان را صنایع شیمیایی تشکیل داده است.

وی بیان کرد: به دلیل  شرایط جغرافیایی منطقه صنایع شیمیایی با محیط سازگاری دارد و استقبال سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنایع شیمیایی بیشتر است.

عباسیان‌امین با اشاره به فعالیت صنایع در شهرک صنعتی لوشان خاطرنشان کرد: از تعداد 121 قرارداد که در شهرک صنعتی لوشان منعقد شده، 40 درصد صنایع شیمیایی، 23 درصد صنایع غذایی، 21 درصد صنایع فلزی را شامل می‌شود و بقیه صنایع سلولزی برق و الکترونیک و کانی غیر فلزی هستند.

وی درباره پروژه‌های شهرک صنعتی لوشان یادآور شد: این شهرک دارای تمام امکانات زیربنایی بوده و هم‌اکنون بوستانی به مساحت یک هکتار در این شهرک ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان متذکر شد: به‌ زودی با برگزاری یک مراسم رسمی بوستان شهرک صنعتی لوشان افتتاح می‌شود.

وی افزایش کیفیت آب شهرک صنعتی لوشان و سختی‌گیری و میکروب‌زدایی آب با راه‌اندازی و نصب دو دستگاه تصفیه آب به روش RO را در حال انجام دانست و تصریح کرد: این سیستم به‌زودی در شهرک صنعتی لوشان راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول از افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان در هفته صنعت و معدن خبر داد و خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته صنعت و معدن پنج پروژه عمرانی و 9 واحد صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان افتتاح می‌شود.

وی این پروژه‌ها را شامل آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری، تامین گاز و شبکه‌گذاری شهرک صنعتی نالکیاشر لنگرود به طول 2 هزار و 500 متر، تامین گاز و شبکه‌گذاری ناحیه صنعتی آسیاب‌سران املش به طول 404 متر، تامین گاز و شبکه‌گذاری توسعه شهرک صنعتی آستانه‌اشرفیه به طول 2 هزار و 245 متر و ایستگاه پمپاژ ناحیه صنعتی سکام رضوانشهر ذکر کرد.

عباسیان‌امین خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌ها در مجموع بالغ بر 28 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است ضمن اینکه 19 طرح صنعتی نیز با سرمایه‌گذاری بالغ بر 106 میلیارد ریال و اشتغالزایی 200 نفر در هفته صنعت و معدن افتتاح می‌شوند.

وی این طرح‌ها را در زمینه‌های صنایع برق و الکترونیک، غذایی، صنایع شیمیایی، فلزی در شهرک‌های صنعتی انزلی، لوشان، شفت، رودسر، لاهیجان و ناحیه صنعتی سکام رضوانشهر عنوان کرد.

ا‌نتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول