اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم

سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم رونمایی شد

خبرگزاری فارس: سند استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان قم با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و استاندار قم رونمایی شد.

سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم رونمایی از سند استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان قم پیش از ظهر امروز با حضور استاندار و مسئولان فرهنگی استان قم در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

ناظر علمی پروژه سند استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان قم عنوان داشت: سند توسعه صنایع فرهنگی برای نخستین بار در قم تهیه شده و این سند در استان‌های دیگر مانند اصفهان و مشهد در حال تدوین است.

وی خاطر نشان کرد: معاون آموزش و پژوهش استانداری قم متولی و سازمان تبلیغات اسلامی استان قم مجری سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم بود.

حبیب‌الله خداپرست با اشاره به ویژگی‌های صنعت گفت: تولید انبوه و قیمت کم از ویژگی‌های مهم صنعت بوده که باید در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ مجموعه آداب، رسوم، عقاید، ارزش‌ها و هنجارهایی است که یک ملت آن را پذیرفته و از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌شود.

ناظر علمی پروژه سند استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان قم ادامه داد: صنعت فرهنگی به معنای این است که ارزش‌های فرهنگی را به وسیله صنعت تولید و منتشر کرده و با قیمت ارزان در دسترس همه قرار گیرد.

وی عنوان داشت: صنعت فرهنگی در کشورهای لندن، انگلستان، کانادا و استرالیا انجام شده و ارزش‌های فرهنگی بسته به نوع جامعه منتشر می‌شود.

خداپرست یادآور شد: سند چشم‌انداز کشور، سند توسعه پنج ساله کشور و برنامه پنج ساله توسعه استان برای تدوین سند صنایع فرهنگی استان قم مطالعه شده است.

وی با اشاره به مطالب موجود در سند توسعه پنج ساله کشور گفت: موارد گردشگری، زیارتی، سینما و صنایع دستی از این سند استخراج شده است.

ناظر علمی پروژه سند استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان قم خاطر نشان کرد: با 50 نفر از نخبگان در اقشار و سمت‌های مختلف مصاحبه شده و سه هم‌اندیشی با حضور این نخبگان برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم گفت: سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم به بومی‌سازی نیاز دارد زیرا برداشت از فرهنگ و معنای آن متفاوت است.

خداپرست به محور اساسی فرهنگ استان قم اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ و نشر یکی از محورهای فرهنگ استان بوده که 126 مرکز دارای پروانه چاپ و نشر و 135 نشریه در قم مشغول فعالیت هستند.

وی گردشگری زیارتی، رسانه‌های دیجیتال و صنایع دستی را از دیگر محور اساسی فرهنگ استان قم ذکر کرد. 

ناظر علمی پروژه سند استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان قم تاکید کرد: مراکز اسلامی باید در حوزه رسانه‌های دیجیتال فعالیت‌های اساسی داشته باشند تا بتوانند جلوی تهاجم فرهنگی دشمن را بگیرند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم هم در این مراسم جایگاه شهر قم را به دلیل وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع) ممتاز برشمرد و حوزه‌های علمیه را از برکات وجود بارگاه این بانوی بزرگوار دانست.

عباس اسکندری تاکید کرد: با توجه به موقعیت شهر قم باید گنجینه و ذخیره‌های فرهنگی تکثیر و در اختیار همه قرار گیرد، بنابراین نیاز به تدوین سند وجود داشت تا بتوانیم ارزش‌های موجود را به گوش جهانیان برسانیم.

استاندار قم نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و ابراز کرد: امروز فرهنگ عامل اصلی پیشرفت و رشد بوده و این موضوع امری بدیهی و روشن است.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور موقعیت استان قم را از نظر فرهنگی ممتاز ذکر کرد و گفت: قم مرکز فکری کشور و جهان اسلام است و به همین دلیل دارای اهمیت خارق‌العاده است.

در پایان این مراسم از سند استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان قم با حضور استاندار قم و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم رونمایی شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول