اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری بهار:

4255 فقره پرونده وارده به دادگستری بهار مختومه شد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان بهار گفت: در سال گذشته 4 هزار و 364 فقره پرونده وارد دادگستری بهار شده که از این تعداد 4 هزار و 255 فقره آن مختومه شده است.

4255 فقره پرونده وارده به دادگستری بهار مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار حمیدرضا یوسفی عصر امروز در گرامیداشت هفته قوه قضاییه در شهرستان بهار اظهار داشت: تقوا، خلوص نیت، خوش رفتاری با مردم و تلاش برای کاهش زمان دادرسی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارکنان قوه قضائیه است و دستگاه قضایی ارتباط مستمر با قشرهای مختلف مردم دارد بنابراین رفتار و اخلاق اسلامی سرلوحه این نهاد است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 4 هزار و 364 فقره پرونده وارد دادگستری بهار شده که از این تعداد 4 هزار و 255 فقره آن مختومه شده است.

رئیس دادگستری بهار ادامه داد: همچنین تعداد 6 هزار و 119 پرونده در دادسرای بهار به ثبت رسیده که تعداد 6 هزار و 117 فقره آن مختومه شده است.

وی ابراز داشت: تعداد 5 هزار و 848 فقره پرونده نیز در شورای حل اختلاف به ثبت رسیده که از این تعداد 2 هزار و 367 فقره با تلاش اعضای شورا با مصالحه و سازش مختومه شده است.

یوسفی تصریح کرد: دادگستری شهرستان بهار با دو شعبه دادگاه عمومی حقوقی و یک شعبه دادگاه عمومی جزایی، واحد اجرای احکام مدنی و دادسرای بهار با دو شعبه دادیاری و یک شعبه بازپرسی، واحدهای سرپرستی و اجرای احکام کیفری و شورای حل اختلاف با هشت شعبه و واحد اجرای احکام مدنی در شهرستان بهار مشغول به فعالیت هستند و در طول این هفته مشاوره رایگان به مراجعین صورت می‌گیرد.

امام جمعه بهار نیز گفت: قوه قضائیه دارای پنج مسئولیت مشخص در قانون اساسی جمهوری اسلامی است اما باید دادگستری نسبت به مقوله پیشگیری از جرم بیش از پیش توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام حبیب حاتم‌نیا اظهار داشت: کارکنان قوه قضائیه باید نسبت به تعهد، اخلاق، سعه صدر، رفتار اسلامی و اخلاق خوش با مردم و تقویت باورهای دینی اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه باید نسبت به رعایت حرمت افراد و خانواده‌ها توجه کرده و همیشه قاطعانه با اراذل و اوباش، ترویج‌کنندگان فساد و فحشا و خیانت‌کنندگان به بیت‌المال برخورد کند.

امام جمعه بهار تأکید کرد: قوه قضائیه با فعالیت سازنده و تعامل با سایر نهادها و دستگاه‌ها می‌تواند از انحراف‌های مختلف، تخلفات متنوع و بروز فتنه در جامعه جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: حضور فعال نیروی انتظامی و همکاری بیشتر با قوه قضائیه نتایج مثبت و اثرگذاری در زمینه ارتقای امنیت پایدار در کشور دارد بنابراین این موضوع باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

حاتم نیا در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: قوه قضائیه در عرصه‌های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به نحو احسن در جامعه انجام دهد تا امنیت و احساس امنیت در جامعه نهادینه شود.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه نسبت به پیگیری و پیشگیری جرائم سازمان یافته باید دقت و توجه جدی داشته باشد تا حرکت‌های خطرآفرین و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

امام جمعه بهار دستگاه قضایی را نماد اقتدار نظام اسلامی دانست و گفت: لازم است دستگاه قضایی در مقابل مفسدین و باندهای فساد با قدرت برخورد کند.

 وی امنیت اخلاقی را مطالبه همه مردم و دلسوزان برشمرد و بر مبارزه با بدحجابی تأکید کرد و گفت : تقویت ایمان، معنویت و خداترسی برای عمل و اجرای احکام اسلام خصوصیت همه کسانی است که به دنبال اسلامیت نظام و جامعه هستند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول