اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دل‌های مسئولان روستاهای بخش مرکزی ابرکوه

راه اصلی‌ترین مشکل حادثه‌ساز در ابرکوه

خبرگزاری فارس: در همایش پایان سال شوراها و دهیاری‌های بخش مرکزی ابرکوه، مسئولان روستاها به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که یکی از این مشکلات، مسئله راه‌های ابرکوه عنوان شد.

راه اصلی‌ترین مشکل حادثه‌ساز در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، مسئولان شوراهای روستایی و دهیاران بخش مرکزی ابرکوه پیش از ظهر امروز در همایش پایان سال خود که با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی ابرکوه تشکیل شد به بیان مشکلات خود پرداختند.

رئیس شورای اسلامی روستای شمس‌آباد از روستاهای شرق ابرکوه اظهار داشت: ادامه بلوار امام رضا(ع) و عدم توجه به رفع مشکلات تقاطع این بلوار، مشکلات جانی و مالی بسیاری را به وجود آورده است.

طباطبایی با اشاره به حادثه چند روز پیش که منجر به فوت دو موتورسوار شد، افزود: این حادثه نخستین حادثه نبود و با چنین وضعی آخرین حادثه نیز نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی فراغه نیز اظهار داشت: مشکل حادثه در جاده‌های منتهی به شهرستان ابرکوه اعم از جاده سورمق به ابرکوه و یزد به ابرکوه تاکنون جان بسیاری از افراد را گرفته است.

عسگر‌نژاد افزود: مدت‌هاست که مردم دهستان فراغه منتظر اتمام کار جاده سورمق به ابرکوه هستند و با وجود پیگیری‌ها و قول‌های داده شده کار به کندی پیش می‌رود.

وی همچنین توجه بیشتر به پارک فراغه را با توجه به موقعیت خاص و قرار داشتن این پارک در مسیر مسافران خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی روستای صفی‌آباد نیز اظهار داشت: خودکفایی روستاها تنها با رسیدگی به مشکلات آنان مقدور است.

محمدعلی دهقان افزود: باید زمینه کسب درآمد برای دهیاری‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود که درصدی از وجوه فروش و واگذاری زمین‌های روستایی به حساب دهیاری‌ها برای آبادانی روستاها واریز شود که این وعده محقق نشده و با بودجه‌هایی که در حال حاضر به دهیاری‌ها داده می‌شود به سختی حتی هزینه‌های جاری پوشش داده می‌شود.

عضو شورای صادق‌آباد نیز در اظهاراتی مشکلات مردم در مورد تخلیه مداوم چاه‌های فاضلاب منازل با توجه به سنگی بودن منطقه را یادآور شد.

کیانوش برزگر از مسئولان خواست که به صورت جدی پیگیر طرح فاضلاب این روستا باشند.

رئیس شورای روستای رحیم‌آباد نیز اظهار داشت: یکی از مشکلات جوانان روستا کمبود زمین برای ساخت منزل مسکونی است.

علمدار کاظمی افزود: مردم و به ویژه جوانان برای حل این مشکلات به تخریب زمین‌های کشاورزی و باغات روی آورده‌اند و این در حالی است که بسیاری از اراضی اطراف روستا جزو منابع ملی است.

عضو شورای روستای احمدآباد نیز خاطرنشان کرد: مشکلات قنات روستا و خشک‌سالی، نیاز به مجتمع دامداری و آسفالت کوچه‌های روستا بارها و در جلسات مختلف با مسئولان در میان گذاشته شده است، اما هنوز این مشکلات به قوت خود باقی است.

اصغر امیدپناه تأکید کرد: حل همه این مشکلات تنها با اقدامات عملی ممکن است.

رئیس شورای هروک نیز در این جلسه اصلی‌ترین مشکل مردم این روستا را وجود دامداری‌ها در داخل روستا ذکر کرد.

عین‌الله رستگار افزود: این مشکل سلامت مردم در روستا را به خطر انداخته است.

رئیس شورای روستای شهرسب از شرق ابرکوه نیز در این جلسه با اظهار تأسف از تصادفات خونینی که در تقاطع روستای شهرسب رخ می‌دهد، بیان کرد: طی چند روز گذشته دو نفر جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند.

علی زارع افزود: اگر راننده‌ای تخلف کرد سزای او مرگ نیست و مسئولان موظفند زمینه تخلف را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان و مردم روستاهای شرق ابرکوه تاکنون در این جاده که مدت‌هاست در حال توسعه است جان و مال خود را از دست داده‌اند و لازم است با رفع مشکلات روشنایی تقاطع روستای شهرسب و انجام کاری اصولی در این محل، از بروز این اتفاقات جلوگیری شود.

دهیار فیروزآباد نیز اظهار داشت: مدت‌هاست که منتظر آسفالت باریک راهی که این روستا را به جاده جرقوئیه متصل می‌کند هستیم و هنوز وعده‌ها محقق نشده است.

محمدباقر فیروزآبادی افزود: مشکلات قنات روستا و خشک‌سالی و هم‌چنین مشکلات سند منازل روستایی هم‌چنان حل نشده باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: رؤسای ادارات باید در این‌گونه جلسات حضور داشته و پاسخ‌گوی مشکلات روستاها باشند.

دهیار مریم آباد نیز اظهار داشت: حضور در این جلسات و بیان مشکلات تنها باعث دل‌گرمی دهیاران و شوراها می‌شود و علت آن این است که متوجه می‌شویم مشکلاتی که داریم همگانی است و تمام روستاها با آن درگیر هستند.

قاسم کریمی عنوان کرد: مشکلات مالی خمیرمایه تمام مشکلات روستاهاست و اگر برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود، بسیاری از مشکلات با توجه به تلاش شوراها و دهیاری‌ها که صادقانه و بدون هیچ توقعی کار می‌کنند قابل حل است.

بخشدار بخش مرکزی ابرکوه نیز در این جلسه اظهار داشت: از تلاش‌های انجام شده در روستاها که جز با همت و تلاش شوراها و دهیاری‌ها و شرکت تعاونی ممکن نیست تشکر می‌کنیم.

آخوندی افزود: از مسئولان شوراهای می‌خواهیم که مباحث فرهنگی به ویژه برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی را مورد توجه بیشتری قرار دهند.

تقدیر ویژه از شوراها و دهیاری‌های چند روستا از جمله روستای ده‌عرب به واسطه انجام کارهای فرهنگی از جمله برپایی راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن که برای نخستین بار در روستاهای بخش مرکزی صورت گرفت، هم‌چنین جشن دهه فجر برگزار شده در این روستا، تلاش‌های عمرانی انجام شده در روستای مدوئیه به عنوان تنها روستایی که دو نفر از اعضای شورای آن را خانم‌ها تشکیل داده‌اند، هم‌چنین کار ارزنده انجام شده در روستای عزیزآباد که کوچه دو متری روستا به هشت متر توسعه داده شده است از دیگر اظهارات بخشدار مرکزی ابرکوه بود.

آخوندی تأکید کرد: کارهای خوبی در همه روستاهای بخش مرکزی انجام شده است و بسیاری از مسائل نیز از طرف آنان در دست پیگیری است که ضمن تشکر از تمامی شوراها و دهیاری‌های بخش مرکزی، تمام تلاش خود را برای تحقق آنها به کار می‌گیریم.

وی هم‌چنین ضمن تقدیر از خدمات خبرنگاران در سال گذشته، خواستار همکاری بیشتر شوراها و دهیاران با آنان در سال جدید شد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول