اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد:

تامین نقدینگی و گشایش ال‌سی مهم‌ترین چالش صنعتگران یزد است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد استان یزد گفت: تامین نقدینگی و گشایش ال‌سی مهم‌ترین چالش صنعتگران یزد است.

تامین نقدینگی و گشایش ال‌سی مهم‌ترین چالش صنعتگران یزد است

محمد حسین فنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی در قبال حمایت از تولید اظهار داشت: تنها کار سیستم بانکی جمع‌آوری پول و بازتوزیع آن است در حالی که بانک‌ها برای صنعت سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در راستای حمایت از تولیدکنندگان عنوان کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان در استان برای تامین سرمایه در گردش و گشایش ال‌سی تجاری برای ورود مواد اولیه به شدت با مشکل روبه‌رو هستند.

فنایی خاطرنشان کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت همه‌جانبه از کار و سرمایه ایرانی تاکید دارند و صنعتگران نیز انتظار حمایت بیشتری دارند دقیقا برعکس شده و بانک‌ها محتاطانه‌تر عمل می‌کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد اظهار داشت: کاهش نرخ تسهیلات بانکی می‌تواند نخستین گام دولت در حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی باشد در حالی که مشخص نیست که بانک‌ها نرخ بهره بانکی در تسهیلات اعطایی را چند درصد محاسبه می‌کنند و اگر مبلغی را برای نرخ بهره بانکی در نظر گرفته‌اند، این مبلغ در عمل متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: ‌نرخ بهره بانکی در کشورهای پیشرفته در بخش تولید تقریبا صفر است اما نرخ بهره بانکی را در ایران برای صنایع بیش از 20 درصد محاسبه می‌کنند.

فنایی با اشاره به نحوه گشایش ال سی برای ورود مواد اولیه تولید به کشور افزود: در حال حاضر بانک‌ها مصوبه مجلس مبنی بر گشایش ال‌سی با 10 درصد اعتبار را رعایت نمی‌کنند و این میزان تا 100 درصد نیز متغیر است.

وی با انتقاد از نحوه قرارداد پرداخت تسهیلات در بانک‌ها و موسسات مالی گفت: قراردادهای بانکی کاملا یک‌طرفه و به شکل قراردادهای ترکمن‌چای منعقد می‌شود و هیچ مسئولیتی متوجه بانک‌ها نیست.

فنایی با اشاره به ارتباط صنعت با نظام بانکداری افزود: زمانی که بحران مالی در کشورهای اروپایی رخ می‌دهد، نخستین ورشکستگان این بحران بانک‌ها هستند در حالی که در کشور ما این موضوع برعکس است و شاهد رشد چشمگیر بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بانک‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند و این رفتارشان باعث از بین رفتن اعتماد به نظام بانکی می‌شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول