گودرز محمودی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به برنامه و سیاستهای دولت مبنی بر واگذاری برخی امور به بخش خصوصی و با عنایت به اینکه اصناف زیرمجموعه حمل و نقل با مقررات حمل و نقلی آشنایی کامل دارند، انجمن صنفی رانندگان بهترین گزینه برای انجام این امر بوده است.
وی ادامه داد: بهرهگیری از توان تشکلهای صنفی برای شناسایی مسائل حمل و نقلی و بررسی و کاهش مشکلات و تنگناها در برنامهریزی جامع برای آینده حمل و نقل در استان و کشور بسیار مؤثر بوده و با واگذاری برخی امور اجرایی این فرصت برای کارکنان ایجاد میشود تا با نظارت بیشتر بتوانند گامهای اساسی را در زمینه ارتقای وضعیت موجود بردارند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای همدان افزود: برای بهرهگیری مناسب از توانمندی این انجمنها تمام امور مربوط به صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان به دفاتر انجمن صنفی رانندگان در شهر همدان و شهرستان ملایر سپرده شده است و از این پس متقاضیان با مراجعه به این انجمنها تقاضای خود را به انجام خواهند رسانید.
وی با بیان اینکه در حمل و نقل امروز تردد رانندگان بدون داشتن کارت هوشمند در جادهها ممنوع است، اظهار داشت: این کارت در واقع شناسه فعالیت در بخش حمل و نقل عمومی است و تمام اطلاعات راننده و ناوگان در آن گنجانده شده است.
محمودی افزود: ثبت این اطلاعات در سیستم امکان دسترسی به مشخصات، کنترل و ارزیابی فعالان عرصه حمل و نقل و شرایط ناوگان را به ما میدهد.
وی با اشاره به طرحهای مکانیزه و حرکت به سمت شبکهای شدن حمل و نقل و تجمیع اطلاعات گفت: مکانیزه شدن کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی به وضعیت حمل و نقل جادهای کمک خواهد کرد تا در آینده با فعالیتهای شبکهای و گسترده از طریق درگاه ملی به جایگاه واقعی خود برسد.
انتهای پیام/صا20/چ3000