اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل:

ارتقای شاخصه‌های فرهنگی توسعه‌یافتگی جامعه را نشان می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: ارتقای شاخصه‌های فرهنگی نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی یک جامعه رو به رشد است که می‌تواند ابعاد مختلفی را به دنبال داشته باشد.

ارتقای شاخصه‌های فرهنگی توسعه‌یافتگی جامعه را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس عصر امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: برای رسیدن به سرانه مطلوب در حوزه فرهنگی به ویژه کتاب و کتاب‌خوانی در شهرها و روستاها باید از ظرفیت خیرین و افراد نیکوکار استفاده کرد تا یک زمینه رشد و تعالی افکار و اندیشه‌های فرهنگ‌محور را شاهد باشیم.

وی این توسعه را از رسالت مشترک شهرداری‌ها و کتابخانه‌های عمومی برشمرد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در زمینه احداث کتابخانه در پارک‌ها، فرهنگسراها و همچنین فضاهای عمومی جامعه اتفاق افتاده است که انتظار می‌رود در سایه این حرکت‌ها و برگزاری مسابقات مختلف کتاب‌خوانی با موضوعات گوناگون امر کتاب و کتاب‌خوانی توسعه پیدا کند.

قرآن‌نویس ضرورت اختصاص نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هر چند اکثر شهرداری‌های ما با کمبود و کاهش درآمد مواجه هستند اما در حد توان و بضاعت خود باید در پرداخت نیم درصد پیشقدم شوند تا نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز بتوانند خدمات مطلوبی را به شهروندان ارایه کنند.

در این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز فعالیت 66 باب کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی را یادآور شد و اضافه کرد: در حال حاضر 13 کتابخانه نیز در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن فضای کتابخانه‌ای از 25 هزار متر مربع به 35 هزار متر مربع افزایش می‌یابد.

صادق فرهمندامین سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌های استان را حدود 700 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: تنها یک سوم این مبلغ به کتابخانه‌های عمومی پرداخت می‌شود و پرداخت مابقی همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش فارس، همچنین به مناسبت دهه شعبانیه مسابقه کتاب‌خوانی امام‌شناسی با محوریت امام زمان (عج) در اردبیل برگزار می‌شود.

رئیس ستاد گرامیداشت دهه شعبانیه در اردبیل با اعلام این خبر بیان کرد: بروشور امام‌شناسی به تیراژ شش هزار نسخه در اردبیل منتشر شده که شهروندان می‌توانند با تهیه این بروشور در مسابقه شرکت کنند.

حجت‌الاسلام رضا مرادی برگزاری مسابقات متنوع ورزشی، هنری و وبلاگ‌نویسی را از برنامه‌های دهه مهدویت توصیف کرد و گفت:‌ برنامه‌های این دهه در بیش از 20 مسجد استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول