اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر آموزش و پرورش زابل:

باسوادی مهم‌ترین عامل توسعه‌یافتگی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش زابل گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه‌یافتگی در کشور، میزان سطح سواد شهروندان است.

باسوادی مهم‌ترین عامل توسعه‌یافتگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسن معزی پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی زابل، هیرمند و مناطق شیب‌آب و پشت‌آب زابل اظهار کرد: وضعیت سطح سواد در حوزه شهرستان زابل بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است.
وی به ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل توسعه‌یافتگی هر کشوری سطح سواد آن کشور است و هرچه سطح سواد، بینش و آگاهی مردم در جامعه افزایش یابد میزان مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی بیشتر می‌شود و شرایط اجتماعی جامعه بهبود می‌یابد.
مدیر آموزش و پرورش زابل گفت: با واگذاری طرح سوادآموزی به بخش خصوصی با تلاش و کوشش شما مدیران مجتمع‌ها امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش و اداره سوادآموزی تلاش کنیم تا نخستین شهرستانی باشیم که جشن ریشه‌کنی بیسوادی را در این استان برگزار می‌کنیم.
وی بیان کرد: تاکیدات زیادی در آموزه‌های دینی، احادیث و روایات در زمینه سوادآموزی و بالا بودن سطح سواد جامعه شده و ما باید تلاش کنیم که سواد‌آموزی فقط به نوشتن و خواندن اکتفا‌ نشود و مردم آنچه یاد می‌گیرند را راستای حل مسئله و در زندگی روز‌مره خودشان به کار گیرند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان ‌و بلوچستان نیز گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مقرر شده که در برنامه پنجم توسعه قائله بیسوادی در کشور جمع و پوشش تحصیلی صددرصد شود.
محمد سنجرانی بیان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در آموزش و پرورش و سواد‌آموزی ایجاد شده که از تمام‌ ظرفیت‌ها در راستای رفع بی‌سوادی در کشور استفاده می‌شود.
وی از تدوین  یک عنوان کتاب در زمینه سوادآموزی در شهرستان زابل خبر داد و افزود: شهرستان زابل پیشگام شده و برای تهیه یک کتاب در زمینه سواداموزی قابلیت اجرایی دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول