اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارآفرین:

کیفیت تشکل‌ها از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورهاست

خبرگزاری فارس: مدیرعالی گروه صنعت پارت لاستیک گفت: انتقال نقش از دولت‌ها به تشکل‌های غیردولتی مسیر تکاملی خود را طی کرده و امروز تعداد و کیفیت تشکل‌ها در کشورها به عنوان یک شاخص پیشرفت و توسعه‌یافتگی شناخته می‌شود.

کیفیت تشکل‌ها از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورهاست
ایرج یزدانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: یکی از نکات مهم که مدیران باید به آن توجه کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند، تغییرات سریع در حرفه آنها و به طور کلی در دنیاست.
وی با تأکید بر اینکه عصر حاضر را دوره خرد و دانش می‌دانند، افزود: با توجه به روند سریع تغییرات، دیگر آینده‌نگری به تنهایی کفایت نکرده و برای ایجاد موفقیت باید به فکر ساختن آینده بود.
این صنعتگر با بیان اینکه نمادهای زیادی را برای تغییرات در دنیا می‌توان برشمرد، تصریح کرد: در چنین شرایطی نقش مدیران و رهبران هر بخش بیشتر خودنمایی می‌کند.
وی توضیح داد: هر یک از ما باید آینده را به درستی شناخته و در جریان مواج خروشان فردا ارزش‌آفرین باشیم.
یزدان‌بخش تصریح کرد: یکی از ابداعات موثر و کارساز مردم در سه قرن اخیر، به وجود آوردن تشکل‌های اجتماعی و حرفه‌ای و توسعه آنها بر حسب نیاز بوده است.
مدیرعالی گروه صنعت پارت لاستیک با بیان اینکه تشکل‌های بخش خصوصی، زمینه بهره‌برداری و بهره‌مندی از خرد جمعی را به وجود می‌آورند، گفت: در فرهنگ ایران، همیشه بر مشورت تفکر و بهره‌گیری از خرد جمعی تأکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته، در پاسخ به نیازهای دنیای مدرن، شبکه وسیع و متنوعی از سازمان‌های غیردولتی مردم‌ نهادها(NGO)‌ در سه سطح محلی، ملی و بین‌المللی ایجاد شده است و هر روز این تشکل‌ها نقش موثر‌تر و کلیدی‌تری در سیاست‌گذاری‌ها و اداره کارها بر عهده می‌گیرند.
این صنعتگر تأکید کرد: انتقال نقش از دولت‌ها به تشکل‌های غیردولتی مسیر تکاملی خود را طی کرده و امروزه تعداد و کیفیت تشکل‌ها در کشورها به عنوان یک شاخص پیشرفت و توسعه‌یافتگی شناخته می‌شود.
وی با بیان اینکه شاید نتوان تاریخ دقیقی برای تشکیل نخستین تشکل مردم نهاد عنوان کرد، اظهار داشت: در ایران نیز از روزگار قدیم و در بین مردم، در بازار و در بین پیشه‌وران، انجمن‌های مختلفی به شکل انجمن‌های مذهبی و یا صنفی وجود داشته است.
یزدانبخش افزود: به صورت رسمی، سابقه NGOها و سازمان‌های مردم‌نهاد در دنیا، به صلیب‌سرخ بین‌المللی و جنبش هلال‌احمر کشورهای مسلمان برمی‌گردد که بزرگ‌ترین مجموعه سازمان‌های مردم‌نهاد مربوط به فعالیت‌های انسان دوستانه را صاحب هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول