اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهشی ستاد اقامه نماز خبر داد

لزوم جریان‌سازی در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری نماز

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگ، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم جریان‌سازی در زمینه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری نماز تأکید کرد.

لزوم جریان‌سازی در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سیدمحمد عبداللهی بعد از ظهر امروز در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نماز را گامی ارزشمند در راستای نهادینه‌سازی این فریضه ارزشی در جامعه دانست و بر لزوم استمرار آن در ابعاد مختلف صحه گذاشت.

وی عنوان کرد: با توجه به ورود ابتدایی ما در عرصه فرهنگی و هنری مرتبط با نماز کارهای ارزشمندی صورت گرفته اما این حرکت باید در چارچوب بسیار ویژه نماز انجام شود که در این راستا باید بر اساس طبقه‌بندی اهداف حرکت کنیم.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر لزوم تمرکز بر اهداف پیش‌روی برگزاری این جشنواره بیان کرد: در حال حاضر پتانسیل ارزشمندی از نیروهای جوان را در سطح کشور داریم که به درستی می‌توان از توان هنری و فرهنگی آنها در زمینه فریضه نماز بهره‌ جست.

وی نخستین گام در راستای رسیدن به اهداف ترسیم شده جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز را جریان‌سازی در جامعه عنوان کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب گام ارزشمندی در زمینه جذب استعدادها و پتانسیل‌ها است.

عبداللهی با بیان اینکه در راستای برگزاری جشنواره نباید تشریفاتی عمل کرد گفت: اگر اهداف را به صورت طبقه‌بندی شده مورد توجه قرار دهیم طی یک پروسه چند ساله تولیدات فاخری رقم می‌خورد.

وی با اشاره به انجام نظرسنجی از برگزاری این جشنواره در سال گذشته به میزبانی همدان بر لزوم رفع نواقص و کاستی‌ها تأکید کرد و این مهم را نیازمند کارشناسی جدی‌تری در بحث محتوایی، اجرایی و سیاستگذاری دانست.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه همدلی و وفاق بین مجموعه‌ نیروهای استان و کشور شرط نخست توفیق در امور است گفت: در راستای برگزاری این جشنواره مشارکت‌ها باید به ریز، تعیین تکلیف شود چرا که در سال گذشته ترکیب میهمانان ترکیب مناسبی نبود.

وی با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن سالن‌های متعددی در زمان برگزاری جشنواره در همدان بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای حضور پررنگ‌تر جوانان و نوجوانان همدانی نیز صحه گذارد.

عبداللهی با اشاره به درخواست دبیر ستاد اقامه نماز برای حضور یکی از رؤسای سه قوه در افتتاحیه این جشنواره عنوان کرد: این بحث از الزامات این جشنواره نیست چرا که ممکن است که در برهه‌ای تیتر روزنامه‌ها شود اما هدف ما نیست چرا که گاهی یک مدیر کل به فراخور بحث مباحث ارزشمند‌تری را ارائه می‌کند.

وی در پایان سخنان خود با تأ‌کید بر لزوم هزینه‌کرد در راستای امر داوری این جشنواره برای شکل‌گیری داوری قوی نیز گفت: باید به گونه‌ای در این مسیر هزینه شود که داوری‌ها نیاز به بازبینی مجدد نداشته باشد و به لحاظ محتوایی و فنی برای همگان اعتبار و اطمینان ایجاد کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول