اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد منبت‌کار تبریزی مطرح کرد

ارائه تسهیلات به دانشجویان هنر برای آموزش صنایع‌دستی

خبرگزاری فارس: استاد منبت‌کاری رشته صنایع‌دستی دانشگاه علمی کاربردی تبریز از مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواست تسهیلاتی در اختیار دانشجویان قرار دهند تا بتوانند کارگاه‌های آموزش صنایع‌دستی را راه‌اندازی کنند.

ارائه تسهیلات به دانشجویان هنر برای آموزش صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب ابراهیم‌پور ظهر امروز در نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم اظهار کرد: تعلیم و تعلم در صنایع‌دستی با مفهوم خستگی بیگانه است و هیچ استاد یا دانشجویی در این مسیر با افسردگی و تنبلی مواجه نمی‌شود.

این استاد منبت‌کاری گفت: هنرمندان صنایع‌دستی استان بسیاری از موفقیت‌های خود به‌ویژه موضوع آموزش، اشتغال و بیمه تامین اجتماعی را مدیون همت و پیگیری سازمان میراث فرهنگی استان در چند سال اخیر می‌دانند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان تمام دستگاه‌های دولتی حمایت‌های مادی و معنوی خود را از جوانان علاقه‌مند به صنایع‌دستی افزایش دهند، قشر جوان به ادامه فعالیت در این حوزه علاقه‌مندتر می‌شوند.

ابراهیم‌پور افزود: جوانان ایرانی مشتاق به فراگیری صنایع‌دستی هستند و در این کار احساس خستگی نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: اغلب فارغ‌التحصیلان این رشته توانسته‌اند علاوه بر خود برای چند نفر دیگر اشتغالزایی کنند که این موضوع می‌تواند در توسعه این رشته بسیار حائز اهمیت باشد.

ابراهیم‌پور گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم فرصت مناسبی برای معرفی آثار این هنرمندان است و با دایر کردن نمایشگاه دایمی فروش صنایع‌دستی، بخش بیشتری از مشکلات مالی صنعتگران این حوزه رفع می‌شود.

وی در ادامه از مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواست تسهیلاتی را در اختیار دانشجویان قرار دهند تا آنها بتوانند کارگاه و تجهیزات مورد نیاز خود را برای اشاعه و آموزش این رشته‌ها کسب کنند.

استاد منبت‌کاری رشته صنایع‌دستی دانشگاه علمی کاربردی، میراث کمال‌الدین بهزاد ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه آثار خود در زمینه‌های منبت، مشبک، گره چینی، جواهر، نگارگری، تذهیب و نقاشی ایرانی را در غرفه‌ای در نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول