اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی خلخال خبر داد

احداث 70 هزار نهال در اراضی فینارود خلخال

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی شهرستان خلخال از کاشته شدن 70 هزار اصله نهال در اراضی فینارود خلخال خبر داد.

احداث 70 هزار نهال در اراضی فینارود خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس جعفرزاده عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های نهال‌کاری و حفاظتی منطقه فینارود خلخال اظهار داشت: این پروژه در 90 هکتار از اراضی فینارود خلخال اجرا می‌شود تا شاهد توسعه مناطق سرسبز در حاشیه این رودخانه باشیم.

وی تصریح کرد: برای احیا و توسعه جنگل‌های شهرستان خلخال این پروژه با تخصیص اعتبار 500 میلیون تومانی از محل بند 25 ماده قانون بودجه سال 90 در دست اقدام است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: اجرای این طرح تا 200 هکتار قابل توسعه است و امیدواریم در یک حرکت تأثیرگذار شاهد رشد و توسعه منابع طبیعی و جنگلی جنوب استان باشیم.

این مسئول اضافه کرد: در این محدوده پنج کیلومتر از نهال‌کاری تاکنون انجام شده و با فنس‌کشی این منطقه یک رشد و حرکت واقعی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: عمده نهال‌های کاشته شده از نوع نهال‌های بومی و سازگار با آب و هوای منطقه خلخال است که شامل زبان گنجشک، سرو نقره‌ای، کاج سیاه و بادام است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که اولین پارک آبخیزداری استان در منطقه گردشگری فینارود خلخال احداث شده است به سبب کنترل و جلوگیری از سیلاب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب یک روند مطلوبی را در توسعه آبخیزداری شاهد هستیم.

به گزارش فارس، رئیس منابع طبیعی خلخال گفت: در این منطقه تأمین آب به مقدار 400 هزار متر مکعب برای کشاورزان در اراضی پایاب پارک آبخیزداری فینارود و 23 بند تأخیری و سیل بند تاکنون عملیاتی و اجرایی شده است.

جعفرزاده در ادامه افزود: اجرای طرح آبخیزداری در این منطقه علاوه بر تأمین آب زراعی پایاب مقدار قابل توجهی از آب‌های سطحی منطقه را مهار و سبب تغذیه سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه طرح‌های دیگری را نیز در دستور اجرا قرار دادیم که با تأمین اعتبار مورد نیاز می‌توان در آینده به عملیاتی کردن آن اقدام کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول