اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین خبر داد

سنددار شدن 10 هزار هکتار از اراضی قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین از سنددار شدن 10 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان و تملک دولت بر این اراضی خبر داد.

سنددار شدن 10 هزار هکتار از اراضی قیروکارزین

عبدالرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: سنددار کردن اراضی از برنامه‌های این اداره است که در راستای برنامه‌ریزی برای حفاظت دقیق‌تر از عرصه‌های طبیعی و ملی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی به عنوان یک وظیفه عمومی اضافه کرد: عرصه‌های منابع ملی بستر توسعه را تشکیل می‌دهند و نقش موثری در اجرای طرح‌های مسکن مهر، طرح‌های کشاورزی، تولیدی، صنایع، راه، آب، گاز و برق و غیره ایفا کرده است.

محمدی از سنددار شدن 10 هزار هکتار از اراضی ملی در قیروکارزین خبر داد و تصریح کرد: پس از سیر مراحل قانونی از جمله مقررات ماده دو و نقشه‌برداری از پلاک‌های حوزه شهرستان برای بیش از 10 هزار هکتار از اراضی ملی از طریق اجرای ماده 13 و 39 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اقدام به گرفتن سند مالکیت به‌نام دولت جمهوری اسلامی شده تا ضمن تملک دولت بر این اراضی، زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی فراهم شود.

رئیس منابع طبیعی قیروکارزین با بیان برخی مزایای سنددار شدن اراضی ملی ابراز داشت: مستندسازی اموال، انتقال و تنظیم صحیح قراردادها در زمان واگذاری اراضی، رفع تجاوز و خلع ید از زمین‌های تصرفی و تجاوز شده توسط زمین‌خواران و ارائه اسناد مدون به مراجع قضایی از مهم‌ترین مزایای سنددار شدن اراضی ملی و طبیعی این شهرستان است.

وی در پایان افزود: امروز حفظ عرصه‌های منابع طبیعی برای زندگی بهتر، وظیفه تک تک افراد جامعه است چراکه صیانت از عرصه‌های وسیع کشور تنها با این کارکنان محدود، کاری بسیار دشوار بوده و فرهنگ‌سازی برای حضور و نقش مردم را در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی طلب می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول