اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران اصفهان:

هزینه‌های تولید بر مرغ‌داران تحمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران اصفهان گفت: هزینه‌های تولید مرغ بر مرغ‌داران تحمیل می‌شود و سازمان پشتیبانی و اختیارات دو عاملی هستند که تنظیم ‌کننده بازارند.

هزینه‌های تولید بر مرغ‌داران تحمیل می‌شود

بهرام پاکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به صادرات گوشت مرغ اظهار کرد: یکی از ضعف‌های صادرات نبودن چشم‌انداز برای صنعت مرغ و گوشت و دچار روزمرگی شدن بازرگانی است که نیازمند سازماندهی و باور تشکل‌های مرغ‌داران و دادن اختیار تام به این تشکل‌ها است.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی باید به جهاد کشاورزی و بخش خصوصی واگذار شود، افزود: سازمان پشتیبانی امور دام در سال 60 تاسیس شد و از اهداف آنها حمایت دائمی از دامدار و انبارها بود تا حداقل ذخایر استراتژیک یک‌ سال یا هشت‌ ماه امور دام را تامین کنند.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران اصفهان ادامه داد: در صورت وجود سازمان پشتیبانی اگر به بازار شوکی وارد شود این سازمان وارد عمل می‌شود به نحوی که مازاد محصول را جمع‌آوری و یا نهاده‌هایی را به بازار وارد می‌کنند.

وی در مورد اینکه سازمان پشتیبانی و اختیارات دو عاملی هستند که برای تنظیم بازار کاربرد دارد، اضافه کرد: دولت درباره اینکه سازمان پشتیبانی تحت نظارت جهاد کشاورزی اداره شود، مقاومت می‌کند.

پاکزاد با اشاره به نوساناتی که در قیمت تولیدات گوشت ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این مرغ‌داری‌ها نیستند که سبب افزایش قیمت‌ها می‌شوند بلکه هزینه‌های تولید مرغ بر ما تحمیل می‌شود به طوری که با وجود سویای 2 هزار تومانی، قیمت بالای مکمل‌های غذایی، افزایش هزینه‌های واکسن‌ها و افزایش تلفات 30 درصدی، مرغ‌دار از افزایش تولید خودداری می‌کند.

وی با اشاره به وام‌هایی که با عنوان وام‌های امور جاری مرغداری‌ها سال گذشته به این واحدها داده می‌شد، گفت: این تسهیلات نه تنها در سال جاری متوقف شد بلکه سود وام‌ها را در حدود  19 تا 20 درصد افزایش دادند به طوری‌ که وام‌های بخش کشاورزی، خدمات، صنعت با سود یکسانی پرداخت می‌شود.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران اصفهان با توجه به تولید جوجه‌ یک ‌روزه تاکید کرد: طبق آمار انجمن صنفی جوجه‌داران، تعداد جوجه‌های یک روزه بالغ بر 90 تا 95 میلیون بدون کاهش و با قیمت یک‌ هزار و 300 تومان به واحدهای تولیدی فروخته می‌شود.

وی با اشاره به کوتاهی دامپزشکی در کشور و بالا بودن دوریزی ضایعات اظهار کرد: کشور ترکیه با وجود جوجه‌ریزی کم‌تر بهره‌‌وری بالایی دارد به طوری‌ که این کشور با پنج درصد تلفات مرغ را به بازار عرضه می‌کند و این در حالی است که در کشور ما این میزان تلفات به 30 درصد هم می‌رسد.

پاکزاد به دوران سیاه مرغ‌داری در کشور از دی‌ماه 89 تا اواسط بهمن‌ماه 90 اشاره کرد و گفت: عدم ارائه بسته‌های حمایتی به مرغ‌دار از زمان هدفمندسازی یارانه‌ها، افزایش قیمت گازوئیل و تلفات 30 درصدی مرغداری‌ها سبب شد که 30 درصد از واحدهای تولیدی در این برهه زمانی غیر فعال و نیمه فعال شوند. 

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول