اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج تأکید کرد

برخورد جدی با عوامل عرضه مرغ زنده

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: در صورت مشاهده فروش و عرضه مرغ زنده در سطح شهرستان فهرج با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

برخورد جدی با عوامل عرضه مرغ زنده

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: در صورت مشاهده فروش و عرضه مرغ زنده با متخلفان برخورد جدی می‌شود و شهروندان نیز باید از خرید مرغ زنده خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مردم در صورت عرضه مرغ زنده مراتب را به مأموران دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات لازم به عمل آید، افزود: در صورت مشاهده چنین موارد غیر بهداشتی در راستای جلوگیری از بروز و شیوع انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

بمان‌دشتی بیان داشت: بیماری‌هایی که به طور طبیعی بین دام و انسان منتقل می‌شوند از جمله تب مالت، سیاه‌زخم و تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو، مشمشه، طاعون، آنفلوآنزای پرندگان، سارس و سالک بیماری‌های انگلی و بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان نامیده می‌شود.

وی گفت: عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مشترک از همه عوامل بیماری‌زا نظیر ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها، پریون و ... است.

بمان‌دشتی خاطرنشان کرد: احتمال انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از طریق تماس با دام‌ها، زندگی در مجاورت دام‌ها، انتقال از طریق حمله حیوانات به انسان، استفاده از فرآورده‌های دام و طیور و موارد بروز این بیماری‌ها زیاد است.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول