اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد:

شامات پارس‌آباد برنج مرغوب عمل‌آوری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت: برنج مرغوب پارس‌آباد در منطقه شامات عمل‌آوری شده و در سطح کشور توزیع می‌شود.

شامات پارس‌آباد برنج مرغوب عمل‌آوری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی صبح امروز در بازدید از مراحل برداشت برنج از شالیزارهای پارس‌آباد اظهار داشت: میزان اراضی زیر کشت برنج در مناطق شامات امسال قابل ملاحظه بود به طوری که با عمل‌آوری و مراقبت بیشتر، کیفیت محصول برداشتی مطلوب است.

وی بیان داشت: در سال زراعی جاری حدود 8 هزار و 500 تن محصول برنج از شالیزارهای کشت اول این شهرستان برداشت می‌‌شود.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان پارس‌آباد سطح زیر کشت این محصول را افزایش می‌دهیم به طوری که امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش سطح زیر کشت برنج را شاهد هستیم.

روحی با بیان اینکه امسال برای زیر کشت بردن محصول شلتوک یک هزار و 500 هکتار زمین در نظر گرفته شد، افزود: حواشی رودخانه ارس موسوم به شامات را اختصاص به کشت این محصول داده‌ایم تا بتوانیم برنج مرغوب را عمل‌آوری کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد خاطرنشان کرد: برنج مغان به لحاظ داشتن برخی ویژگی‌ها از جمله عطر و طعم و کیفیت، از شهرت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سالیان متمادی است که زراعت شلتوک، در این منطقه کشاورزی رواج دارد افزود: کشت ثانویه شلتوک، در روزهای آینده پس از برداشت غلات آغاز خواهد شد.

روحی، وضعیت فعلی شالیزارهای پارس‌آباد را خوب توصیف کرد و از شالیکاران خواست، با بهره‌گیری از نظرات و توصیه‌های کارشناسان این مدیریت، در راستای تولید محصول پربار، سالم و ارگانیک تلاش کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول