اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران اصفهان:

افزایش قیمت مرغ قابل پیش‌بینی بود

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران اصفهان گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ قابل پیش‌بینی بوده و به قیمت واقعی خود نزدیک می‌شود.

افزایش قیمت مرغ قابل پیش‌بینی بود

بهرام پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش قیمت مرغ در چند روز اخیر اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت مرغ قابل پیش‌بینی بوده و به قیمت واقعی خود نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی تصریح کرد: با افزایش قیمت نهاده‌هایی چون سویا که حتی با قیمت 800 تومان در بازار یافت نمی‌شود بر افزایش قیمت سایر مواد افزودنی مانند مکمل‌ها نیز تأثیر گذاشته است.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران اصفهان افزود: تحویل ندادن سویا به مرغداری‌ها نیز یکی دیگر از عواملی است که در افزایش قیمت گوشت مرغ بی‌تأثیر نبوده است.

وی ادامه داد: 50 روز پیش تعدادی از مرغ‌داران جهت دریافت سویا مبلغی را واریز کردند، اما هنوز سویایی دریافت نکرده‌اند.

پاکزاد بیان کرد: سویا در حال حاضر با قیمتی در حدود یک هزار و 800 تا 2 هزار تومان در بازار آزاد تأمین می‌شود که نه تنها سودی ندارد، بلکه برای مرغ‌داران ضررده است.

وی با اشاره به آمارهای منتشر شده دامپزشکی‌ها گفت: آمارها نشان می‌دهد تلفات در مرغداری‌ها 26 تا 30 درصدی افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنفی مرغ داران اصفهان افزود: در کشورهای جهان سوم مانند تایلند، ویتنام و کشورهای آفریقایی بیماری‌های موجود در بین مرغداری‌ها کنترل می‌شود، ولی در کشور ما با وجود گسترش بیماری نیوکاسل در سه سال گذشته هنوز کنترلی بر این بیماری حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین طبیعی تلفات در سال در بین مرغداری‌ها باید در حدود پنج درصد باشد، گفت: بیماری نیوکاسل بیماری است که از افزایش وزن مرغ جلوگیری و افزایش تلفات را به دنبال دارد و این مسئله در افزایش قیمت مرغ به میزان 800 تا یک هزار تومان تأثیرگذار است.

پاکزاد با اشاره به قصور دامپزشکی در کنترل بیماری در بین دام‌ها تصریح کرد: در سطح کشور پنج آزمایشگاه مجهز برای امور دامپزشکی وجود ندارد تا جواب‌گوی واحدهای تولیدی مرغ یا گوشت قرمز باشد.

وی افزود: در استان اصفهان آزمایشگاهی وجود دارد و در عین حال که مجهز نیست، عملکرد مطلوبی نیز از این واحد دیده نشده است.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران اصفهان با اشاره به تأمین گوشت مرغ در سطح کشور اظهار کرد: با وجود تلفات در مرغداری‌ها، افزایش تقاضا در ماه‌های شعبان و اوایل ماه رمضان، کاهش مصرف گوشت قرمز و قیمت بالای آن، خوش‌بختانه این محصول به اندازه کافی در بازار عرضه موجود است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول