اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی شهرستان نور خبر داد

معدوم‌سازی 34 هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های نور

خبرگزاری فارس: معاون دامپزشکی شهرستان نور از معدوم‌سازی 34 هزار قطعه جوجه در دو واحد مرغداری در شهرستان نور خبر داد.

معدوم‌سازی 34 هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، ابراهیم داودی ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نور از معدوم‌سازی 34 هزار قطعه جوجه در دو واحد مرغداری در شهرستان نور خبر داد.

وی تصریح کرد: از بین 82 واحد فعال مرغداری در شهرستان 51 واحد مجوز جوجه‌ریزی اخذ کرده بودند که در مجموع یک میلیون و 264 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد.

داودی افزود: در بحث بیماری سی.سی.اچ.اف هم اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام شد، اما واحدهای پرورش طیور شهرستان هم اکنون با مشکل ساخت و سازهای مسکونی مواجه هستند که در صورت افزایش این روند، واحدهای پرورش طیور با تعطیلی مواجه و به شدت تقلیل پیدا خواهند کرد.

این مسئول ابراز داشت: این در حالی است که واحدهای مرغداری از سال‌ها قبل با مجوز احداث شده و اکنون بدون رعایت فاصله ساخت و ساز مسکونی انجام می‌گیرد و لازم است تدابیر خاصی صورت پذیرد.

بخشدار بلده شهرستان نور نیز از عدم امکان انتقال آب به باغات به‌دلیل انسداد نهرها و کانال‌ها در این بخش خبر داد.

محمدرضا رودگر گفت: به رغم آنکه آب فراوانی در کنار مزارع و باغات بلده وجود دارد، به دلیل مسدود بودن اکثر انهار و عدم بازگشایی امکان انتقال آب به باغات و مزارع وجود ندارد.

وی ادامه داد: انسداد این نهرها برخی به‌علت سیل سال گذشته در این بخش است که تاکنون لایروبی و پاکسازی نشد و لازم است منابع مالی لایروبی این نهرها تامین شود، اما برخی دیگر از انهار به‌دلیل فعالیت راهداری و راهسازی است که اداره راه و شهرسازی شهرستان مشغول است؛ ولی اگر چه بخشی از راه بهسازی یا روکش آسفالت می‌شود اما نهرها مسدود و دیگر پاکسازی نمی‌شود.

بخشدار بلده ادامه داد: البته در بحث آسفالت هم نظارت کافی نمی‌شود چون در مسیر آسفالت انجام شده فعلی چشمه آبی وجود داشت که به‌علت عدم‌توجه به آن و ایستادگی آب چشمه در پشت آسفالت موجب نشست و تخریب آسفالت جدید شده و خساراتی هم از این قبل وارد شد.

رودگر اذعان داشت: اکنون فصل میوه‌دهی درختان بلده از جمله سیب، گیلاس، گلابی و... است که علاوه بر عدم تامین کود و سم مورد نیاز آنها و مبارزه با آفت سردرختی، عدم آبدهی موجب خشکی شده و با مراجعه مکرر کشاورزان و باغداران مواجه هستیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول