اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

مرغداری‌ها به هیتر موشکی مجهز شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها سیستم گرمایشی مرغداری‌های این استان مجهز به هیتر موشکی شده است.

مرغداری‌ها به هیتر موشکی مجهز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در جلسه شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی استان، یکی از عوامل موثر در توسعه بخش کشاورزی را تولید محصول با ارزش‌افزوده بالا عنوان و اظهار کرد: تفکر توسعه بخش کشاورزی در استان بر این قرار گرفته است تا کشاورزی با صنعت در کنار هم و مکمل یکدیگر باشند تا ارزش‌افزوده بیشتری داشته باشند.

وی دانش بومی مدرن، مراکز علمی دانشگاهی و دسترسی آسان به بازار مصرف را از عوامل توسعه بخش کشاورزی این استان برشمرد و با یادآوری موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی این استان در تولید محصولات کشاورزی گفت‌: این استان با کمتر از سه درصد خاک کشور قادر به تولید حدود پنج درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور است.

محمدیان طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای تولید دام و طیور، طرح خاک‌ورزی حفاظتی، مدیریت هوشمند کشاورزی و تولید محصول سالم و ارگانیک را از اولویت اجرایی این سازمان برشمرد و گفت: با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها سیستم گرمایشی مرغداری‌های این استان مجهز به هیتر موشکی شده که با اجرای این طرح سالانه به میزان 54 میلیون و 709 هزار لیتر در بخش کشاورزی استان در واحدهای دام و طیور استان صرف‌جویی شده است.

وی تامین امنیت غذایی را از وظایف سازمان جهادکشاورزی برشمرد و با بیان اینکه تامین امنیت غذایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی عامل توسعه بهره‌وری و عوامل تولید در بخش کشاورزی است، گفت: ضریب امنیت غذایی در بخش کشاورزی در دهه گذشته 50 درصد بود که این میزان در حال حاضر به 95 درصد رسیده است.

آذربایجان‌شرقی سالانه 4.9 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند

محمدیان میزان تولید محصولات کشاورزی استان را سالانه چهار میلیون و 900 هزار تن ذکر کرد و گفت: در کشور ما بین قیمت عرضه محصول توسط کشاورز و قیمت مصرف‌کننده فاصله زیاد و غیرمنطقی وجود دارد و متاسفانه محصولات کشاورزی با قیمت نازل از کشاورز خریداری و با قیمت گزافی به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد.

5 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در آذربایجان‌شرقی بیکار هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی را از دغدغه‌های مهم این سازمان برشمرد و گفت:

هم‌اکنون بیش از پنج هزار دانش‌آموخته بخش کشاورزی در استان بیکار هستند که باید فضا برای اشتغال این کارشناسان در مزارع فراهم شود.

وی بر اهمیت بکارگیری دانش‌آموختگان برای بالابردن سطح کیفی و کمی محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: استفاده از تخصص این کارشناسان علاوه بر افزایش سطح تولید، موجب ایجاد اشتغال و بکارگیری روش‌های علمی در کاشت، داشت و برداشت محصول می‌شود و سیاست سازمان جهادکشاورزی بر این است که از دانش‌آموختگان کشاورزی با راه‌اندازی مجتمع‌های بزرگ کشاورزی استفاده کند. 

محمدیان با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 185 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد تنها یک درصد دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر اینکه توسعه و حمایت از کشت گلخانه‌ای که با فضا و مصرف آب کم، محصولات زیادی تولید و به بازار عرضه می‌شود باید مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد، افزود: امیدوارم با مدیریت صحیح کشت گلخانه‌ای آن چنانکه شایسته نام آذربایجان است بتوانیم در رشد و توسعه بخش کشاورزی استان سهیم باشیم.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول