اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

اجرای طرح‌های سیمرغ و باران در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: طرح‌های وسیع فرهنگی هنری با عنوان‌های سیمرغ و باران در استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح‌های سیمرغ و باران در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمود عالیشوندی اظهار داشت: طرح باران ویژه آموزش مکاتبه‌ای علاقمندان و هنرمندان روستاها، عشایر و مناطق محروم سراسر استان فارس است که در آن رشته‌های هنری از جمله شعر، داستان کوتاه، خط تحریری، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی به صورت مکاتبه‌ای و غیر‌حضوری آموزش داده می‌شود.

وی افزود: مراحل اجرای این طرح با شناسایی علاقمندان آغاز می‌شود و هنرمندان از طریق تکمیل فرم‌های ارسالی عضو این طرح می‌شوند.

عالیشوندی گفت: پس از دریافت نخستین اثر هنری از متقاضیان، جزوه آموزشی به همراه نقطه نظرات کارشناسان هنری ادامه می‌یابد و پس از دریافت آثار بعدی و ارسال جزوه‌های آموزشی ارسال کتاب مربوط به هر شاخه هنری برای اعضای شرکت‌کننده در طرح انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح حضور مدرسان هر رشته هنری در هر سه ماه یک‌بار در مرکز شهرستان برای رفع اشکال و پاسخ به سؤالات هنرمندان انجام می‌شود، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان در مرکز شهرستان و مرکز استان در پایان سال پایان‌بخش این طرح فرهنگی هنری است.

عالیشوندی همچنین از برگزاری طرح سیمرغ از ابتدای تابستان جاری خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی در ادامه روند توسعه حرکت‌های فرهنگی، اداره‌کل در اجرای عدالت فرهنگی و زدودن گرد مظلومیت از چهره فرهنگ این استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح اعزام کاروان‌های هنری و اجرای برنامه‌های متنوع با مضامین دینی، آموزشی، تاریخی، کودک و نوجوان در قالب برنامه‌هایی مانند اجرای نمایش‌های میدانی، نمایش عروسکی، پرده‌خوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه تجسمی و عکس و برگزاری شب شعر انجام می‌پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: در این طرح هنرمندان حرفه‌ای عرصه‌های مختلف هنری در یک تیم هنری با عزیمت به روستاها و مناطق عشایری ضمن اجرای برنامه‌های هنری اقدام به جمع‌آوری آثار هنری بومی این مناطق نیز می‌کنند.

وی چاپ آثار خلق شده در این طرح را در قالب اثری فاخر پایان‌بخش این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح فرهنگی هنری نیز تا پایان سال جاری ادامه می‌یابد و امیدواریم هنرمندان اعزامی بتوانند در این مدت با حضور در تمام شهرستان‌های این استان ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول