اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد خبر داد

بارگذاری 200 رشته فنی و حرفه‌ای در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد از بارگذاری 200 رشته جدید در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.

بارگذاری 200 رشته فنی و حرفه‌ای در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد، حبیب کارگر در نشست هم‌اندیشی رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد در اردکان از بارگذاری 200 رشته جدید در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت باید نیازسنجی و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و رشته‌های متناسب با هر شهرستان به کارآموزان آموزش داده شود.

کارگر همچنین با اشاره به موضوع رهگیری اشتغال مهارت آموختگان عنوان کرد: رهگیری اشتغال این قشر مسئله مهمی است که باید با دقت انجام گرفته و خروجی آن بررسی شود.

وی با بیان اینکه اعتبارسنجی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از برنامه‌هایی است که به تازگی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در حال انجام است، بیان کرد: اعتبارها با بررسی مواردی از قبیل فضای سبز مناسب، کارگاه‌های مجهز، رشته‌های موفق و مربیان توانمند در امر آموزش، پرداخت می‌شود.

کارگر در مورد جذب و به کارگیری مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: در حال حاضر در استان یزد 55 مربی مجوز لازم را گرفته‌اند که بر اساس ردیف‌هایی که در استان خالی است، استخدام می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، شرکت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را در شوراهای کاهش جرائم در شهرستان‌ها با توجه به عضویت رسمی آنها در این شوراها لازم و مهم دانست.

کارگر در ادامه از برگزاری اردوی آموزشی برای رؤسای مراکز در سال جاری خبر داد و گفت: نیمی از رؤسای مراکز و نیمی از مربیان مراکز کل کشور در این اردوی چهار روزه شرکت می‌کنند که دو روز به ارائه آموزش‌های تئوری و دو روز به بازدید از صنایع و مراکز فنی و حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پرداخته می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در این نشست از برگزاری دوره‌های کارآفرینی با رویکرد تجاری‌سازی ایده‌های دانش بنیان ویژه مهندسان، دانشجویان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص توسط دفتر مهارت‌های پیشرفته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد.

علیرضا شهبازی در مورد ساماندهی وضعیت مربیان حق‌التدریس در سال جاری بیان کرد: با توجه به استخدام اخیر مربیان حق‌التدریس، در حال حاضر مربی حق‌التدریس جدید پذیرفته نمی‌شود اما اگر مرکزی در آموزش رشته‌های مهارتی خود با کمبود مربی مواجه بود، می‌تواند با هماهنگی اداره آموزش برای استفاده از مربی جدید اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی بر مسئله آموزش در صنایع تأکید کرد و افزود: تعهد آموزش در صنایع در سال جاری 160 هزار نفر ساعت است که به نظر می‌رسد این بخش هنوز جای کار بسیاری دارد و باید با تمرکز بیشتر و اثربخش‌تر وارد این عرصه شد.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول