اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه هریس:

فنی‌ و‌ حرفه‌ای باید به یک نهضت تبدیل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان هریس با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای باید به یک نهضت تبدیل شود، گفت: فنی و حرفه‌ای باید با تفکر جهادی و بسیجی وارد عرصه شود.

فنی‌ و‌ حرفه‌ای باید به یک نهضت تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از هریس، حجت‌الاسلام و المسلمین قهرمان احمدی بعدازظهر امروز در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه بحث اشتغال یک بحث کلی است، اظهار کرد: اشتغال یکی از اولویت‌های زندگی انسان است.

وی با بیان اینکه در حاکمیت اسلامی اصلی‌ترین دغدغه، تامین رفاه جامعه است، افزود: این امر با اشتغالزایی محقق خواهد شد و اگر اشتغال نباشد مشکلات زیادی اعم از مشکلات اجتماعی در جامعه به‌وجود خواهد آمد.

امام جمعه هریس ادامه داد: شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده، کاملاً اقتصادی است و حرکت در راستای تحقق آن جهاد محسوب می‌شود.

احمدی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای باید به یک نهضت تبدیل شود، گفت: فنی و حرفه‌ای باید با تفکر جهادی و بسیجی وارد عرصه شود و در راستای آموزش مهارت‌های لازم برای توانمندی مرد و جامعه گام‌های مهمی برداشته و همگانی شود.

وی در ادامه حضور تعاونی‌ها را بستری مناسب برای مشارکت‏ جامعه در فعالیت‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: تعاونی‌ها بستری مناسب برای‏ مشارکت جامعه هستند و به توسعه به‏‌عنوان شرط بقا و ماندن جامعه کمک‏ می‏‌کنند.

امام جمعه شهرستان هریس ایجاد تعاونی‌ها را سبب جمع‏ شدن سرمایه‏‌های کوچک و به‌کار انداختن‏ آن در مسیر تولید و تقویت بنیه اقتصادی‏ دانست و گفت: بخش تعاون می‏‌تواند با مدیریت صحیح، سرمایه‏‌های کوچک مردم را در مسیر تولید، کارآفرینی و بهره‏‌وری به‌کار گیرد.

وی در عین‏ حال گفت: باید به صاحبان‏ سرمایه کوچک و مردم اطمینان داده شود که‏ سرمایه‏‌های آنان در اقتصاد ملی نقش مؤثری‏ ایفا خواهد کرد.

احمدی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شرایط توسعه در دنیای ما تأمین حضور و مشارکت مردم‏ در عرصه‏‌ها مختلف جامعه است و تعاونی یکی از مهم‌ترین پایه‏‌های‏ توسعه در جوامعی نظیر ایران است و با حضور تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد، عرصه‏‌های رقابت نیز بیشتر می‏‌شود.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول