اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ساماندهی نیروهای شرکتی انجام شد

تعیین تکلیف 178 نیروی شرکتی راه و ترابری اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق راه و ترابری استان اردبیل گفت: 178 نیروی شرکتی و بلاتکلیف این اداره کل با پیگیری‌های مستمر تعیین تکلیف شده‌اند به طوری که این افراد با بستن قرارداد از حقوق و مزایا به صورت ماهانه برخوردار می‌شوند.

تعیین تکلیف 178 نیروی شرکتی راه و ترابری اردبیل

محمد کریم هدایتی در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برخی سیاه‌کاری‌ها را در این مدت که تبلیغات نابجا راه‌ انداخته بودند برملا کردیم به طوری که عده‌ای بی‌انصاف سعی داشتند ما را مدیری غیر‌بومی معرفی کنند در حالی که بیش از 20 سال است در این استان در مسئولیت‌های مختلف کار و تلاش کرده‌ام و در حد توان و بضاعت خود سعی داشتم کارها شکل مطلوبی به خود بگیرد.

وی به عملکرد بخش راه‌های روستایی اشاره کرد و به خبرنگار فارس گفت: در دو سال اخیر 660 کیلومتر راه روستایی به خصوص روستاهای بالای 50 خانوار زیر‌سازی شده است که از این بین 413 کیلومتر آسفالت شده است.

مدیرکل سابق راه و ترابری استان اردبیل خاطرنشان کرد: 250 کیلومتر از این راه‌ها در روستاهای بالای 50 خانوار آماده آسفالت و بهره‌برداری است.

21 نقطه حادثه‌خیز استان اصلاح شده است

هدایتی یادآور شد: در سال‌های اخیر 21 نقطه حادثه‌خیز استان اردبیل در محورها و جاده‌های متفاوت اصلاح شده به طوری که شش تقاطع غیر‌هم‌سطح در نقاط مختلف استان شکل عملیاتی و اجرایی گرفته است.

وی با یادآوری اینکه در کنار ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز 5 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی استان خط‌کشی شده است، افزود: در سه سال گذشته 122 کیلومتر گاردریل اجرایی شده است که به ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش تصادفات و ترافیک کمک کرده است.

مدیرکل سابق راه و ترابری استان اردبیل با اعلام اینکه در سال گذشته 17 درصد کاهش تلفات انسانی در تصادفات جاده‌ای را شاهد بودیم، بیان داشت: در دو ماه امسال این کاهش 33 درصد بوده به طوری که ایمن‌سازی محور اردبیل – سراب، و اردبیل – آستارا در حال انجام است.

هدایتی روکش آسفالت پارس‌آباد- بیله‌سوار، حذف گردنه خطرناک لنگان، ایمن‌سازی محور اردبیل – مشگین‌شهر،‌ مشگین‌شهر – پارس‌آباد را از پروژه‌های مهم در کاش تصادفات جاده‌ای توصیف کرد و ادامه داد:‌ البته عامل انسانی را نباید در تصادفات نادیده گرفت چرا که 70 تا 80 درصد عامل تصادفات نیروی انسانی است.

وی تصریح کرد‌: هر چند ما باید به چهار خطه کردن محورها، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، برقراری سرعت‌گیرها در برخی از محورها اقدام کنیم اما نباید قانون‌گریزی عده‌ای را نادیده گرفت.

مدیرکل سابق راه و ترابری استان اردبیل به خبرنگار فارس ابراز داشت: ما در سه سال اخیر در کنار اقدامات مختلف عمرانی، راه‌سازی، ابنیه فنی و خاکبرداری اقدام به خرید 52 دستگاه ماشین‌آلات کردیم که اغلب مربوط به حوزه راه‌سازی، برف‌روبی، غلتک، بولدوزر و گریدر بوده است.

هدایتی افزایش چندین برابری ورود مسافران به استان و ضرورت ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز را یادآور شد و گفت: 4 هزار و 700 متر مربع تابلو و علایم رانندگی نصب شده و 35 هزار تابلوی انتظامی و اخطاری نیز در کنار 47 هزار علایم چشم گربه‌ای بازتاب کننده سوانح و حوادث خطرناک و همچنین 13 کیلومتر سیستم روشنایی در گردنه الماس و 7 کیلومتر در گردنه جریان اجرا شده است.

راه آهن اردبیل 42 درصد پیشرفت دارد

وی در مورد آخرین پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل یادآور شد: این پروژه از جمله پروژه‌های مهر ماندگار است که شخص وزیر و استاندار عملیاتی شدن تمام قطعات آن را به جد پیگیری می‌کنند به گونه‌ای که بر اساس آخرین آمار پیمانکاران اتصال شبکه راه‌آهن اردبیل به خط ریلی کشور 42 درصد پیشرفت دارد و باید در نیمه اول سال 92 این پروژه تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل سابق راه و ترابری استان اردبیل از مطالعات و اجرای راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد در قالب فاینانس خبر داد و افزود:‌ اگر منابع اعتباری این پروژه تامین شده و فاینانس خارجی وارد این مجموعه شود می‌توان به اجرایی شدن آن امیدوار بود.

هدایتی ساخت ایستگاه‌ها با تیپ مشخص را از وظایف شرکت توسعه و زیر‌ساخت‌های کشور توصیف کرد و به خبرنگار فارس بیان داشت : ما تلاش می‌کنیم تا از نماد استان در احداث ایستگاه درجه یک مرکز استان شهر اردبیل استفاده کنیم.

وی همچنین از چهارخطه شدن 20 کیلومتر گردنه حیران خبر داد و عنوان کرد: برای این پروژه نیز از طرف سازمان راهداری 10 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که نسبت به تعریض و چهار خطه کردن این مسیر اقدام لازم انجام شود.

مدیرکل سابق راه و ترابری استان اردبیل در پایان سخنان خود در مورد محدوده استان اردبیل در گردنه حیران به خبرنگار فارس اظهار داشت: تنها 20 کیلومتر این گردنه زیبا متعلق به استان اردبیل است و مدیریت مابقی راه‌ها و اصلاح و ترمیم این محور بر عهده استان گیلان است که این تقسیم‌بندی بر اساس تقسیمات کشوری اتفاق افتاده و به دلیل آنکه بهره‌برداران این مسیر اغلب مسافران استان هستند ما در نگهداری و باز نگه‌داشتن این محور گاه خارج از محدوده استحفاظی خود خدمات ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول