اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اردبیل:

2 هزار دانش‌آموز در طرح تابستانی بوستان معرفت شرکت دارند

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل گفت: بر اساس وظایفی که این اتحادیه دارد در قالب طرح اوقات فراغت 2 هزار دانش‌آموز در طرح تابستانی بوستان معرفت در استان اردبیل شرکت کردند.

2 هزار دانش‌آموز در طرح تابستانی بوستان معرفت شرکت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد علامتی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در اردبیل اظهار داشت: ما طرح تابستانی خود را با هدف‌گذاری درست از اسفندماه سال قبل استارت زدیم و سعی کردیم با برگزاری جلسات و کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی در حوزه تربیتی و آموزشی به شکل مناسب و مطلوب تدارک ببینیم.

وی طرح بوستان معرفت را حاصل چند ماه کار کارشناسی و تحقیق و بررسی در حوزه معرفت‌افزایی و استفاده بهینه از ایام فراغت تابستان برای جوانان و نوجوانان توصیف کرد و افزود: برای پنجمین سال است که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان به عنوان یک بازوی توانمند در طرح اوقات فراغت برنامه‌های خود را ارائه می‌کند به طوریکه این برنامه‌ها الگوی تربیتی نمونه در کشور شناخته شدند.

علامتی تصریح کرد: در سال گذشته مقام اول را بین انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور کسب کردیم به گونه‌ای که این طرح با دو رویکرد متفاوت‌تر در حال برگزاری است.

این مسئول رویکرد اول این طرح را معرفتی و معنوی توصیف کرد و ادامه داد: در این رویکرد دانش‌آموزان در کنار کارهای معنوی مثل هیئت انصارالمهدی و سرگذشت‌پژوهی شهیدان، دانش‌آموزان با پیام و خواسته شهیدان بهتر و بیشتر آشنا شده و مطالب معرفتی بیشتری را در این زمینه می‌آموزند.

وی این معرفت‌افزایی را شامل تقویت بنیه‌های دینی، جریان‌شناسی انقلاب اسلامی و بحث‌های نظری و عملی ولایت فقیه توصیف کرد و بیان داشت: هدف ما این است که دانش‌آموزان با این مفاهیم و مباحث آشنا شده و اندیشه‌ها و افکارشان تقویت شود.

به گزارش فارس، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اردبیل رویکرد دوم برنامه‌های تابستانی اتحادیه را مهارتی، تشکیلاتی توصیف کرد و گفت: در این زمینه نیز سعی می‌شود دانش‌آموزان با انجمن اسلامی و مهارت‌های مرتبط با آن آشنایی یافته و در حوزه‌های مختلف مهارت جلسه‌داری، مشارکت در کارهای جمعی، مدیریت انجمن‌های اسلامی و دیگر مهارت‌های ارتباط‌گیری و تقویت تعامل را یاد بگیرند.

علامتی خاطرنشان کرد: در کنار این رویکرد تقویت مهارت تشکیلاتی و آشنایی با مجموعه انجمن اسلامی جز اهداف و برنامه‌های جدی ماست.

وی رویکرد سوم انجمن اسلامی دانش‌آموزان را علمی و درسی توصیف کرد و اظهار داشت: در این رویکرد دانش‌آموزان در کنار فعالیت‌های اجتماعی به تحصیل و علم‌آموزی نیز می‌پردازند چراکه اعتقاد داریم دانش‌آموزان باید نسل درس‌خوان بوده تا در کنار تهذیب، تحصیل را نیز در سرلوحه کار خود قرار دهند.

علامتی تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در حوزه درس و تحصیل را ضروری خواند و افزود: مشاوره‌های تحصیلی و برگزاری کلاس‌های تقویتی به جد در این بحث دنبال می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول